פייסבוק מודיעה: אדם מוסרי יעמוד בראש אינסטגרם

מוסרי, מנהל בכיר בפייסבוק, ימלא את מקומם של המייסדים הפורשים קווין סיסטרום ומייק קריגר • "אנו שמחים למסור את המושכות למנהיג מוצר עם רקע עיצובי חזק ומיקוד במלאכה ובפשטות", אמרו הפורשים

אדם מוסרי / צילום: רויטרס
אדם מוסרי / צילום: רויטרס

פייסבוק לא ממתינה, וממנה את אדם מוסרי לנהל את חטיבת אינסטגרם. מוסרי (Mosseri) מונה שבוע קצר אחרי שמייסדי אפליקציית שיתוף התמונות קווין סיסטרום, שכיהן כמנכ"ל אינסטגרם, ומייק קריגר, שהיה סמנכ"ל הטכנולוגיה - הודיעו על עזיבתם הפתאומית.

עד היום שימש מוסרי מנהל המוצר באינסטגרם ולפני כיהן בשורת תפקידים ניהוליים בכירים בפייסבוק. הוא הצטרף לרשת החברתית עוד ב-2008, היה אחראי על האפליקציה למובייל וחטיבת הניוז פיד, מאז מאי שימש מוסרי כסגן נשיא באינסטגרם.

"אנו שמחים למסור את המושכות למנהיג מוצר עם רקע עיצובי חזק ומיקוד במלאכה ובפשטות - כמו גם הבנה מעמיקה לחשיבותה של הקהילה", אמר סיסטרום וקריגר בהודעה לעיתונות. "אלה הם הערכים והעקרונות שהיו חיוניים לנו באינסטגרם מהיום שבו התחלנו, ואנו נרגשים שאדם יישא אותם קדימה".

סיסטרום וקריגר הודיעו על פרישתם מהחברה שש שנים אחרי שפייסבוק רכשה את אינסטגרם תמורת מיליארד דולר. העזיבה התרחשה ככל הנראה בשל מתיחות גוברת בין השניים למייסד-מנכ"ל פייסבוק מארק צוקרברג בנושאים הקשורים לפעילותה של האפליקציה כיחידה אוטונומית. בין היתר ההתעקשות של פייסבוק לכלול קישור ישיר לפייסבוק בתפריט הראשי הוא התראות באינסטגרם על פעילות לא קשורה שמתרחש בפייסבוק.

במובן הזה מינוי של מוסרי, מנהל ותיק של צוקרברג, הוא בחירה מתבקשת שתעזור לפייסבוק לשלוט ולנהל את אינסטגרם בחופשיות גדולה יותר.

בשנים האחרונות פייסבוק נשענת יותר ויותר על אינסטגרם כמקור לצמיחה והיא נחשבת לכלי הפופולרי ביותר כדי למשוך קהלים צעירים. היום יש לאפליקציה מיליארד משתמשים פעילים, זאת לעומת רק 130 מיליון משתמשים ב-2012 כשפייסבוק רכשה את החברה. 400 מיליון אינסטגרם סטוריז מועלים לאפליקציה ביום, יותר מכל אפליקציה אחרת.