הברקזיט עולה לבריטניה 500 מיליון ליש"ט בשבוע

כך לפי מחקר חדש שפרסם המרכז לרפורמות אירופיות אתמול • לפי המחקר, הכלכלה הבריטית קטנה בכ-2.5% ממה שהייתה עשויה להיות לו הציבור היה מצביע נגד הברקזיט

בריטניה ברקזיט / צילום: רויטרס
בריטניה ברקזיט / צילום: רויטרס

החלטתה של בריטניה לעזוב את האיחוד האירופי עולה לממשלה 500 מיליון ליש"ט בשבוע, ומוחקת נכון לכרגע את החסכונות העתידיים מהפסקת התשלומים לאיחוד. כך לפי מחקר חדש שפורסם אתמול (א'). 

המרכז לרפורמות אירופיות (The Centre for European Reform), קבוצת מחקר שמתמקדת באיחוד האירופי, אמר כי הכלכלה הבריטית קטנה בכ-2.5% ממה שהייתה עשויה להיות לו הציבור היה מצביע נגד הברקזיט ביוני 2016. ממצאי המחקר מבוססים על השפעת הברקזיט על הכלכלה עד לסוף יוני 2018. 

היקף כספי הציבור הצטמצם ב-26 מיליארד ליש"ט בשנה, כלומר 500 מיליון ליש"ט בשבוע. לטענת קבוצת המחקר, מדובר במספר שרק הולך וגדל. 

קבוצת המחקר, שמתארת את עצמה כ"פרו-אירופאית אך ביקורתית", אמרה כי יצרה מודל של איך ביצועי הכלכלה הבריטית היו יכולים להיות אילו בריטניה הייתה מצביעה בעד הישארות באיחוד האירופי. האנליזות של המחקר התבססו על 22 כלכלות מתקדמות שחברות באיחוד האירופי ועם מאפיינים דומים לכלכלה הבריטית. לאחר מכן הם השוו את הכלכלות האלו עם הכלכלה הבריטית לאחר ההצבעה.  

הצמיחה של הכלכלה הבריטית במחצית הראשונה של השנה הייתה החלשה ביותר מאז המחצית השנייה של 2011.

במהלך הקמפיין לטובת הברקזיט ב-2016, תומכים בעזיבת האיחוד טענו כי בריטניה תרוויח מהמהלך מאחר שלא תצטרך יותר להעביר לאיחוד 350 מיליון ליש"ט מדי שבוע. בנוסף, התומכים הדגישו כי עזיבת האיחוד תאפשר לבריטניה לקבוע כללי סחר חדשים ולזכות בעסקאות סחר חדשות עם מדינות כמו הודו וסין.