מתי בישראל? אמזון משיקה רשמית את שירותיה בטורקיה

ענקית הקמעונאות נכנסת עם 15 קטגוריות אותן היא מציעה ללקוחות ברחבי טורקיה • אמזון מחויבת לבסס את פעילותה בטורקיה בחודשים הקרובים, כשהיא מתעתדת להרחיב את מגוון המוצרים שיוצעו למכירה לצד אפשרויות השילוח

ג'ף בזוס, מנכ"ל אמזון / צילום: דני מולושוק, רויטרס
ג'ף בזוס, מנכ"ל אמזון / צילום: דני מולושוק, רויטרס

אמזון משיקה רשמית את פעילותה בטורקיה: ענקית הקמעונאות הודיעה על השקת הפעילות, כשהיא נכנסת עם 15 קטגוריות אותן היא מציעה ללקוחות ברחבי טורקיה. מנהל הפעילות של אמזון בטורקיה הבטיח בהודעה ששחררה החברה כי אמזון מחויבת לבסס את פעילותה בטורקיה בחודשים הקרובים, כשהיא מתעתדת להרחיב את מגוון המוצרים שיוצעו למכירה לצד אפשרויות השילוח.

הפעילות מושקת באמצעות אתר אמזון מקומי עם הסיומת tr, ובכך טורקיה תהווה את המדינה השביעית של אמזון באירופה, ולמעשה הראשונה שמחוץ לאיחוד האירופי והמדינה ה-16 בשוק הגלובלי. לפי דיווחים, אמזון נערכה לתחילת הפעילות בטורקיה לפני מספר חודשים עם התאמה לצרכים של השוק המקומי. כעת, היא הקימה אתר יעודי המברך את הגולשים הטורקים בברכת "ברוכה הבאה לטורקיה אמזון".

מעבר לכך, המשמעות היא שמוצרים רבים ישולחו ללקוחות הטורקיים דרך מרכזי הפצה בטורקיה. לפי מנהל אמזון בטורקיה, מאז שהוקמה אמזון הטורקים רכשו מיליוני פריטים. בדומה לעולם כולו גם בטורקיה הקניות המקוונות נמצאות בתנופה של גידול.

אמזון פועלת כאמור במספר שווקים מצומצם יחסית. היא החלה לפעול בגרמניה ובבריטניה ב-1998 ובשנת 2000 השיקה אתר בצרפת. 10 שנים מאוחר יותר ב-2010 נכנסה אמזון לשוק האיטלקי ולאחר מכן לספרד ב-2011 ולהולנד ב-2014. בכל אחד מהאתרים המקומיים מוכרת אמזון מוצרים מותאמים ורבים מהם של סוחרים מקומיים מאותן מדינות. המבחר אינו מקיף כמו באתר של אמזון.קום שעלה לאוויר ב-1995.

כעת נותר לחכות ולראות האם השוק הישראלי ייכנס לפורטפוליו של אמזון רשמית גם הוא, או שמא החברה תעדיף להמשיך ולמכור דרך האתר המרכזי שלה כשהיא מרחיבה את מגוון המוצרים הפתוחים לשילוח לישראל כל העת. בתקופה האחרונה ערכה אמזון בדיקות לשוק הישראלי והפוטנציאל שלו דרך מבצעי שילוח חינם בסכומים הגבוהים מתקרת הפטור בישראל, תחילה ב-80 דולר ולאחר מכן על קניה ב-75 דולר. כפי שהמבצעים התחילו בשקט הם גם הסתיימו לפני זמן קצר, לפחות עד למבצע הבא.

דביר כהן, מנכ"ל "אמזון בקליק" ומלווה חברות ועסקים באמזון ובעולם האיקומרס, אמר כי "בלי זיקוקים, בלי PR ובלי בלוגרים הטורקים התעוררו והצטרפו במיקום ה-16 העולמי לפלטפורמת המסחר של אמזון. כפי שנעשה באוסטרליה בחודשים הראשונים, מגוון המוצרים המוצעים מתפרש על כ-15 קטגוריות.

"מי שירצה למכור בפלטפורמה יצטרך לשנע את הסחורה בעצמו (Fullfilment by Merch) כי נכון לכרגע אין מרלוג או Prime של אמזון. אבל גם זה יגיע. צעד משמעותי נוסף שהיצרנים ובעלי המותגים בארץ צריכים לקחת בחשבון לכיוון מה שהמקורות שלנו מציינים... אמזון ישראל. מתי ? הזמן יגיד."