נשיא המדינה ריבלין חנן את איש העסקים פרדי רובינסון

רובינסון בן ה-72, שעמד בראש החברה הציבורית מילומור, מרצה מחודש מאי האחרון עונש מאסר בגין מרמה • ביולי 2016 הורשע רובינסון תוך שיוחסו לו ביצוע משיכות כספים אסורות של עשרות מיליוני שקלים

פרדי רובינסון / צילום: איל יצהר
פרדי רובינסון / צילום: איל יצהר

איש העסקים פרדי רובינסון שהחל בחודש מאי האחרון לרצות את עונש המאסר שלו בגין עבירות כלכליות ותאגידיות רבות במסגרת תפקידיו השונים בחברת מילומור, ישוחרר בראשית חודש אוקטובר - כך נודע ל"גלובס".

לפי המידע שבידינו, היום (ה') הודיעה ועדת השחרורים שבכלא מעשיהו (שם מרצה רובינסון את עונשו) לרובינסון כי בקשתו לשחרור מוקדם התקבלה.

פנייתו של רובינסון לוועדת השחרורים מגיעה בהמשך להחלטת נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין מצאת ראש השנה, במסגרתה קיבל את בקשת החנינה שהגיש רובינסון, הקל בעונשו, והעמידו על 7 חודשים ו-29 ימי מאסר.

החלטת הנשיא להקל בעונשו של רובינסון אפשרה לאחרון לחסות תחת מתווה החנינות המיוחד שהשיקו נשיא המדינה ושרת המשפטים איילת שקד לרגל חגיגות ה-70 למדינת ישראל. המתווה, שקרוי גם "מתווה ה-70", מבוסס על שיקולי חסד ורחמים ותקנת השבים, ותפקידו, בין השאר, להתמודד עם בעיית הצפיפות בבתי הסוהר.

לאור ההקלה שקיבל רובינסון בעונשו ומשריצה למעלה משליש מתקופת מאסרו (תנאי הכרחי לשחרור במסגרת מתווה ה-70), הגיש רובינסון לוועדת השחרורים בקשה לשחרור מוקדם שכאמור התקבלה היום ע"י הוועדה בראשה עמד השופט העמית שלמה איזקסון.

לפי פרוטוקול החלטת ועדת השחרורים, באת כוח היועץ המשפטי לממשלה עוה"ד ליטל מהלל, הסכימה לשחרורו המוקדם של רובינסון. וזאת, למרות שלשיטת המדינה היה מצופה מרובינסון להציג עמדה המקבלת אחריות גורפת יותר למעשיו.

יחד עם זאת, נוכח נסיבותיו של רובינסון ובכלל אלה, העובדה כי מדובר במאסר ראשון, וכי רובינסון קיבל על עצמו תכנית שיקום, צירפה עו"ד נהלל את הסכמתה לבקשתו של רובינסון.

על רובינסון הוטלו מספר תנאים מגבילים ובהם התייצבות בתחנת המשטרה אחת לשבועיים, וזאת בנוסף לתכנית השיקום המוסכמת שקיבל עליו. אולם, ועדת השחרורים נמנעה מלהטיל על רובינסון מעצר בית לילי.

תגובת משרד עורכי הדין רותם טובול: "מרשי זכה להקלה בעונש ע"י נשיא המדינה הנכבד ואנחנו מודים על הסכמת ב"כ היועמ"ש לשחרורו המוקדם בוועדת השחרורים. מרשי ישוחרר בכפוף לתכנית שיקום שנבנתה עבורו ובהעדר תנאים מגבילים חריגים, כדוגמת מעצר בית לילי".

עו"ד רותם טובול
 עו"ד רותם טובול

משיכות כספים אסורות של עשרות מיליוני שקלים

רובינסון, שעמד בראש החברה הציבורית מילומור, הורשע בביצוע עבירות כלכליות ותאגידיות רבות, אותן ביצע בשנים 2005-2007 במסגרת תפקידיו השונים במילומור ובחברה-בת שלה, ונידון ל-15 חודשי המאסר.

ביולי 2016 הורשע רובינסון על-ידי שופט המחוזי בתל-אביב, חאלד כבוב, תוך שיוחסו לו ביצוע משיכות כספים אסורות של עשרות מיליוני שקלים מחברת שחר מיליניום לחברת-האם שלה מילומור, אשר בשתיהן היווה רובינסון את הדמות הדומיננטית הן כבעל שליטה והן כיו"ר (דירקטוריון) וכמנכ"ל.

ערעור שהגיש רובינסון לעליון התקבל חלקית, תוך שבית המשפט המתיק את עונש המאסר שהוטל על רובינסון והעמידו על 11 חודשים (לצד קנס הכספי בסך 1.5 מיליון שקל). אולם, חרף בקשתו של רובינסון, סירבו שופטי העליון לאפשר לרובינסון לרצות את עונש המאסר שהוטל עליו בדרך של עבודות שירות. זאת, תוך שהם קובעים באופן נחרץ כי בעבירות כלכליות תאגידיות מהסוג שביצע רובינסון - "המאסר הוא המסר".