פרופ' מומי דהן יהיה חבר בוועדה למינוי דירקטורים בבנקים

הוועדה למינוי דירקטורים מציעה דירקטורים לבנקים שהם ללא גרעין שליטה • פרופ' דהן יחליף את יצחק בן שאול שסיים את תפקידו בוועדה ■ האתגר הקרוב של הוועדה: בחירת מועמדים לדירקטוריון בנק הפועלים

פרופ' מומי דהן / צילום: איל יצהר
פרופ' מומי דהן / צילום: איל יצהר

כחודשיים לאחר שמונה יו"ר חדש לוועדה למינוי דירקטורים בבנקים ללא גרעין שליטה, מתחלף בה חבר נוסף. פרופ' מומי דהן מצטרף כחבר בוועדה, והוא יחליף בתפקיד את יצחק בן שאול.

דהן, שנחשב לכלכלן בכיר, הוא פרופסור באוניברסיטת העברית בירושלים ואף ניהל בה בעבר את בית הספר למדיניות ציבורית וממשל. כמו כן, בעברו היה הכלכלן הראשי בבנק ישראל. 

עוד חבר בוועדה חבר הכנסת לשעבר חיים אורון, שנמצא כעת בקדנציה השנייה בתפקיד. יו"ר הוועדה החדש הוא השופט בדימוס משה גל. אל השלושה מצטרפים בכל פעם שני דירקטורים מהבנק הרלוונטי אליו צריכים לבחור דירקטורים. 

הוועדה למינוי דירקטורים מציעה דירקטורים לבנקים שהם ללא גרעין שליטה. כיום מדובר בלאומי, דיסקונט ודקסיה, ובקרוב גם בנק הפועלים יצטרף לרשימה. תפקידה של הוועדה חשוב, שכן בפועל היא כמעט הגורם היחיד שמציע מועמדים לדירקטוריונים, מהם בוחרים בעלי המניות של הבנק את הדירקטורים.

כאמור, משמעותה של הוועדה הולכת ומתעצמת, היות ובקרוב גם בנק הפועלים יהפוך לבנק ללא גרעין שליטה, לאחר ששרי אריסון הודיעה כי בכוונתה להפיץ את המניות בבורסה. הוועדה תצטרך לבחור בקרוב מועמדים לדירקטוריון בנק הפועלים, לאחר ששלושת נציגיה של אריסון בדירקטוריון התפטרו, ונותרו בו כיום 7 חברים בלבד.

בעבר היו טענות כי הוועדה אינה מספיק שקופה בבחירת המועמדים השונים, וכי לא תמיד קיים קשר בין המועמדים הנבחרים לצרכים הספציפיים של כל בנק.