נעילה ירוקה בניו יורק; מניית טפסטרי זינקה, סוויץ' התרסקה

עליות בכל המדדים המובילים בנעילה: דאו ג'ונס ב-0.5%, S&P 500 ב-0.6% ונאסד"ק ב-0.7% • חברת מאטצ' גרופ שרכשה את טינדר, נתבעת על ידי המייסדים של האפליקציה על סך 2 מיליארד דולר • הום דיפוט פירסמה את הדוחות הכספיים שלה ועקפה את התחזיות, המנייה עלתה, כך גם אדוונס אוטו פרטס • מניית חברת הדאטה סוויץ' התרסקה

וול סטריט / צילום: רויטרס
וול סטריט / צילום: רויטרס

המסחר בבורסת וול סטריט ננעל היום (ג') בעליות, לאחר שאמש ננעל בירידות, ברוח הפאניקה שטלטלה את השווקים לאור המצב בטורקיה וקריסת הלירה הטורקית. היום התאושש המטבע, ושווי הלירה התרומם בלמעלה מ-5%. המסחר בבורסות אירופה ננעל במגמה מעורבת, ובאסיה ננעל במגמה מעורבת, לאחר שהשוקים התייצבו בעקבות הסערה שאפפה אותם אתמול.

 

המסחר בניו יורק ננעל במגמה חיובית, עם כל המדדים המובילים בעלייה. אמש המסחר ננעל בירידות שערים קלות על רקע המשבר הכלכלי בטורקי. הלירה הטורקית מתחזקת מול הדולר, לאחר שנשיא ארה"ב דונלד טראמפ אישר בסוף השבוע את הכפלת המכסים על יבוא מתכות מטורקיה. אתמול צללה בכ-7% למול הדולר ונעצרה ברמת 6.86 לירות לדולר. הלירה איבדה עד כה 41% מתחילת השנה, ותשואות אג"ח המדינה נסקו אל 20% ויותר. 

לראשונה מחודש יוני, נפל אתמול הביטקוין אל מתחת לרף 6,000 הדולר, על רקע הירידה הכללית בשווי המטבעות הקריפטוגרפיים. המטבע הדיגיטלי המוביל בעולם במונחי שווי שוק צנח אתמול בסביבות עשר בלילה (זמן החוף המזרחי) לרמה של 5,900 דולר, ירידה של כ-4%. מחיר הביטקוין הנוכחי מתקרב לרמה הנמוכה ביותר שרשם מתחילת השנה הנוכחית - 5,785 דולר, שנרשמו ב-18 ביוני. בשעה זו נסחר המטבע ברמה של 6,031 דולר.

גזרת המאקרו דלילה היום, ומחירי הנפט  רשמו עליות. גרמניה דיווחה על עלייה של 0.5% בתל"ג ועקפה תחזיות של 0.4%.

מניית החברה מאטצ' גרופ ירדה בעקבות הפרסום כי מייסדי אפליקציית טינדר, אותה רכשה, תובעים אותה ואת חברת האם אי.איי.סי אינטראקטיב  על סך 2 מיליארד דולר.

היום צפויות לפרסם את תוצאותיהן הכספיות לרבעון השני של השנה אג'ילנט , סיגמה  ו- Midwest Energy Emissions Corp. 

חברת הלייף סטייל טפסטרי  פרסמה דוחות והציגה רבעון חזק, מניית החברה טיפסה במעל 12%.

אדוונס אוטו פרטס  פרסמה את דוחותיה הכספיים ועלתה בכ-7% לאחר שעקפה את התחזיות.

הום דפוט  עקפה את התחזיות עם הדוחות הכספיים שלה, המנייה רשמה עליות קלות והתאזנה.

חברת הטק סוויץ' התרסקה בכ-23% לאחר פרסום דוחות כספיים מאכזבים.

מניית הארלי דוידסון  שצנחה אתמול, לאחר שביום הקודם צייץ טראמפ כי רבים מעובדי החברה מתכוונים להחרים את החברה, אם אכן תעביר את מפעליה למדינות מעבר לים, התאזנה.