אבן קיסר מציגה רווחיות משופרת ועוקפת תחזיות האנליסטים

ברבעון השני של השנה ניכרים סימני התאוששות אצל יצרנית משטחי הקוורץ, אם כי ההכנסות, כ-149 מיליון דולר, היו נמוכות מתחזיות השוק

אחרי רבעון ראשון קטסטרופלי, ברבעון השני של השנה ניכרים סימני התאוששות בחברת אבן קיסר . החברה, המייצרת משטחי קוורץ, פרסמה היום (ד') את הדוחות לסיכום הרבעון השני בהם הציגה רווחיות גולמית משופרת ועקפה את תחזיות האנליסטים בשורת הרווח, אם כי ההכנסות היו נמוכות מתחזיות השוק.

החברה מקיבוץ שדות ים הציגה הכנסות של כ-149 מיליון דולר ברבעון, כמעט ללא שינוי ביחס לרבעון המקביל בשנה שעברה, ועלייה מכ-136 מיליון דולר שנרשמו ברבעון הקודם. רמות הרווחיות נמוכות ביחס לרבעון המקביל, וכך למשל הרווחיות הגולמית הייתה 32.4% לעומת 34.9%. הרווח הנקי המיוחס לבעלי המניות הסתכם ב-11 מיליון דולר, לעומת 14.5 מיליון דולר ברבעון המקביל. עם זאת, מדובר בשיפור ביחס לרבעון הקודם, בו הרווחיות הגולמית הייתה 25.2% והרווח הנקי עמד על 1.5 מיליון דולר.

על בסיס Non-GAAP, בנטרול הוצאות משפטיות, תגמולים הוניים לעובדים וסעיפים אחרים, אבן קיסר רשמה ברבעון רווח נקי של 14.9 מיליון דולר, שהם 43 סנט למניה, בעוד שהאנליסטים ציפו ל-25 סנט בלבד. בכך הסתכם הרווח הנקי מתחילת השנה ב-18.2 מיליון דולר, שהם 53 סנט למניה, ירידה של 38% ביחס לתקופה המקבילה ב-2017.

תוצאות הרבעון של אבן קיסר
 תוצאות הרבעון של אבן קיסר

ה-EBITDA המתואם (רווח בנטרול ריבית, מס, פחת והפחתות) הגיע ברבעון ל-24.6 מיליון דולר, ירידה מ-29.6 מיליון דולר ברבעון המקביל ועלייה לעומת הרבעון הקודם.

ברמה התזרימית, אבן קיסר הציגה תזרים שלילי מפעילות בסך 20.3 מיליון דולר במחצית הראשונה, לעומת תזרים חיובי בסך 33.7 מיליון דולר בתקופה המקבילה, בין היתר בשל עלייה במלאים.

החברה מותירה ללא שינוי את התחזית ל-2018, אותה הפחיתה ברבעון הקודם, והיא ממשיכה לצפות ל-EBITDA מתואם של 74-82 מיליון דולר (כלומר, במחצית השנייה ה-EBITDA יהיה גבוה מאשר במחצית הראשונה). תחזית ההכנסות נותרת אמנם ללא שינוי, אך החברה מציינת שבהתחשב בשערי החליפין הנוכחיים, היא מצפה להשפעה שלילית בהיקף של כ-10 מיליון דולר על המכירות ולפיכך צופה כעת כי הכנסותיה השנה יתכנסו לכיוון חלקה האמצעי-נמוך של תחזית ההכנסות השנתית של 590-610 מיליון דולר שניתנה בעבר. זאת, לעומת הכנסות של 588 מיליון דולר שנרשמו ב-2018.

אבן קיסר עדכנה היום גם כי המנכ"ל החדש, יובל דגים, ייכנס לתפקידו בשבוע הבא. המנכ"ל הזמני, יעיר אורבוך, מסר היום כי "תוצאות הרבעון השני מעידות על שיפור תפעולי ניכר בהשוואה לביצועי החברה ברבעון הראשון של השנה. בעוד שאתגרי הייצור בישראל, העלייה במחירי חומרי הגלם והתנודתיות בשערי החליפין צפויים להמשיך להוות אתגרים לחברה, אנו משפרים את פעילות הייצור שלנו ואת מערך המכירה וההפצה בארה"ב בכדי למצב את החברה להמשך שיפור בשנת 2019".

אבן קיסר נסחרת בשווי של 507 מיליון דולר, אחרי ירידה של 32.1% במניה מתחילת השנה. על רקע החולשה במניה בעקבות דוחות הרבעון הראשון, קרן טנא, השולטת בחברה לצד קיבוץ שדות ים, רכשה מניות בהיקף של כ-30 מיליון דולר.