הנקראות ביותר

יפן זה פה: המונים הסתערו עם פתיחת סניף מיניסו ראשון בארץ

חזיות ב-29 שקל ובשמים ב-20 שקל, ציוד לסלולר ופתרנות אחסון ב-15 עד 50 שקל: למיניסו יש 3,400 סניפים בעולם, ועכשיו גם נפתח אחד בישראל ● מנכ"לית החברה: 70% מהמוצרים נמכרים במחיר של עד 20 שקל מתוך אג'נדה לפיה הרווחיות, הנמוכה יחסית, תבוא מהמאסות

תורים בפתיחת סניף מיניסו ראשון בישראל / צילום: מיכל רז-חיימוביץ'
תורים בפתיחת סניף מיניסו ראשון בישראל / צילום: מיכל רז-חיימוביץ'

חנות ראשונה לרשת העיצוב היפנית מיניסו (ש-2,500 מתוך 3,400 סניפיה בעולם ממוקמים בסין דווקא) נפתחה היום (ד') בקניון עזריאלי בתל-אביב. 100 הלקוחות הראשונים בתור שהשתרך מחוץ לחנות, קיבלו שובר של 100 שקל למימוש בחנות (ולהסתובב בקניון עם שקית בהתאם לאסטרטגיית הפרסום של הרשת, לפיה שקית מביאה קונים).

היצע המוצרים בחנות מזכיר ערב רב של רשתות, החל מאיקאה בתחום של כריות נוי ובובות פרווה חמודות ב-15עד 29 שקל ופתרונות אחסון (יצירתיים!) ב-15 עד 50 שקל, עבור ברשתות לציוד לסלולר ומבחר מטענים לטלפונים (לרבות מוצרים מאושרי אפל) וכלה אזניות (29-149 שקל).

צפו: המונים מסתערים עם פתיחת סניף מיניסו ראשון בארץ

loading

עוד בחנות חזיות (29 שקל) ותחתונים (15 שקל), בגדי ספורט (29-49 שקל), בשמים (20-29 שקל), מגבות (עד 39 שקל) ציוד משרדי וילקוטים גם בפחות מ-50 שקל. בגזרת הגאדג'טים היפנים ציוד למסג' (גם לאיזור הלחיים) וציוד יצירתי למקלחת.

פתיחת מיניסו בישראל / צילום: מיכל רז חיימוביץ'
 פתיחת מיניסו בישראל / צילום: מיכל רז חיימוביץ'

עינת פורטוגלי, מנכלית מיניסו, מדגישה כי 70% מהמוצרים נמכרים במחיר של עד 20 שקל, מתוך אג'נדה לפיה הרווחיות, הנמוכה יחסית, תבוא מהמאסות. אין מבצעי סוף עונה כמדיניות.

עוד בנושא נתח שוק וצרכנות


מיניסו, שהוקמה רק לפני 5 שנים, נראית כמו רשת יפנית בהיבט האסתטי של המוצרים והאריזות ושל הקשקושים היפנים (כובע אמבטיה עם אזני ארנב), וגם הלוגו הדומה מדי לרשת היפנית יוניקלו.

ישראל היא המדינה ה-54 בה פורסת הרשת חנויות. החנות בקניון עזריאלי משתרעת על פני שטח של 280 מ"ר (כל החנויות משתרעות על שטח של 200-300 מ"ר), וההשקעה בהקמתה נאמדה ב-2 מיליון שקל. מדי חודש נפתחות 100 חנויות ברחבי העולם עם יעד מכירות בהיקף של 15 מיליארד דולר לשנת 2022 ופריסה ב-100 שווקים.

מיניסו מתמקדת ב-10 קטגוריות, שתי הבולטות שבהן הן קוסמטיקה (שבארץ עדיין לא נמכרת לאור פרוצדורות ואישורי משרד הבריאות). מדובר בקטגוריה חזקה, ולפי פורטוגלי, המוצר הנמכר ביותר בעולם הוא אייליינר. קטגוריה בולטת אחרת היא דיגיטל, הכוללת מוצרים לסלולר, אוזניות וכדומה. קטגוריה שלא תגיע לישראל היא של מזון וממתקים.

פתיחת חנות מיניסו בישראל / צילום: מיכל רז חיימוביץ'
 פתיחת חנות מיניסו בישראל / צילום: מיכל רז חיימוביץ'

על פניו מיניסו מתחרה ברשתות הסטוק השונות שחרטו על דגלן מחיר, אבל בפועל מדובר ברעיון אחר. מהתרשמות ראשונית מהמוצרים נראה כי האיכות לא מאכזבת, והתמורה בעד הכסף היא הולמת בהחלט. הבטחה אחרת היא ש"המחיר לא יעלה. נקודה", וכי הוא משקף רמה דומה לזו שבחנויות באירופה (ויקרה יותר מסין). ומה עם הדמיון לרשת היפנית דייסו שנפתחה בחודש שעבר באשדוד, ברעננה ובראשון לציון? בחנות ששטחה כפול, היצע המוצרים זועק יפן יותר במגוון ובגוון, בקשקושים ובאווירה כולה, כשבשורת המחיר ניכרת.

סניף שני של מיניסו צפוי להיפתח בחודש הבא בנתניה, ואחריו בקניון מלחה בירושלים, בדרך ל-8 סניפים עד לסוף השנה. והישראלים? אם המחיר יישאר כפי שהוא, ועל סמך הסלים שהעמיסו היום - נראה שיחבקו את מיניסו בשתי ידיים, עד לגימיק הבא.

עקבו אחרינו ברשתות
רוצה להשאר מעודכן/ת בנושא נתח שוק וצרכנות?
אני מאשר/ת קבלת תוכן פירסומי מגלובס
נושאים נוספים בהם תוכל/י להתעדכן
נדל"ן
גלובס טק
נתוני מסחר
שוק ההון
דין וחשבון
הסיפורים הגדולים של השבוע
מטבעות דיגיטליים
✓ הרישום בוצע בהצלחה!
לכתבה הקודמתמבקר המדינה בודק את תהליך המינויים בתאגיד "כאן"