אירופה עברה לעליות בעקבות הסכם ההגירה בגרמניה

מזכיר הסחר האמריקאי וילבור רוס: "טראמפ לא צפוי לשנות את דעתו לגבי הסחר גם אם שוק המניות ימשיך ליפול" • מחיר הנפט עלה ל-74.8 דולר לחבית • המסחר באסיה נסגר במגמה מעורבת • מניית גלנקור נופלת ב-9%

בורסת לונדון / צילום: פול האקט, רויטרס
בורסת לונדון / צילום: פול האקט, רויטרס

המסחר באירופה נפתח הבוקר (ג') במגמה אדומה, אך כעת הוא מתנהל בעליות. המסחר באסיה נסגר במגמה מעורבת, זאת לאחר נעילה מעורבת אתמול. המסחר בארה"ב ננעל אתמול בעליות שערים, ואילו המסחר באירופה נסגר בירידות. 

 

מלחמת הסחר של טראמפ: האיחוד האירופי הודיע כי בכוונתו להגיב למכסים האמריקאים המתוכננים על כלי רכב אירופיים במידה והצהרותיו של טראמפ אכן ייושמו ולהטיל מסים בהיקף של 300 מיליארד דולר. בהודעה של האיחוד הודגש עוד כי מותגי רכב אירופיים מייצרים יותר מרבע מהמכוניות בארה"ב, בעיקר למטרת יצוא, וכי כל מס נוסף יפגע בשוק הזה יעלה את המחירים עבור הצרכנים בארה"ב ועלול להוביל לאובדן מקומות עבודה.

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ אמר בסוף השבוע כי האיחוד האירופי "עשוי להיות גרוע באותה מידה כמו סין, רק קטן יותר", והוסיף בהקשר של הגירעונות המסחריים של ארה"ב עם מדינות אחרות כי "מה שהם עושים לנו נורא".

ב-6 ביולי צפויה ארה"ב להודיע אם היא אכן תטיל מס בגובה 25% על מעל ל-800 מוצרים סינים בשווי של 34 מיליארד דולר. עם המס אכן יוטל, סין צפויה להגיב באופן דומה. מזכיר הסחר האמריקאי וילבור רוס אמר ל-CNBC כי "טראמפ לא צפוי לשנות את דעתו לגבי הסחר גם אם שוק המניות ימשיך ליפול". 

בתום שעות ארוכות של דיונים, ואחרי משבר שאיים להפיל את ממשלת גרמניה, הגיעו אתמול קאנצלרית גרמניה אנגלה מרקל ושר הפנים הורסט זיהופר להסכמה בנושא מדיניות הפליטים של גרמניה. לפי ההסכם שפורסם, תקים ממשלת גרמניה "מרכזי מעבר" בצד הגרמני של הגבול הגרמני-אוסטרי, שבהם ירוכזו מבקשי מקלט ופליטים שכבר נרשמו במדינות אחרות באיחוד האירופי, ואותם יהיה להם אסור לעזוב. בקשות המקלט שלהם ייבדקו במרכזים אלה באופן מהיר, ותתקבל החלטה בתוך כמה שבועות אם לאפשר להם להיכנס לגרמניה, או לעמוד בפני גירוש. 

מחיר הנפט  ממשיך לעלות. כעת מחיר חבית נפט אחת עומד על 74.8 דולר.

מניית גלנקור  נופלת במסחר, לאחר שהרשויות בארה"ב ביקשו ממנה להגיש מסמכים בהקשר לחשד לשחיתות והלבנת הון. 

מניית חברת הנפט SBM Offshore עולה במסחר לאחר שהחברה זכתה בחוזה להפעלת אסדת נפט של חברת אקסון מובייל 

חברת התעשייה BE Semiconductor נופלת במסחר בכ-9% לאחר שהודיעה כי לא תעמוד בציפיות השוק להכנסות ברבעון השני של השנה.  

הבנק המרכזי באוסטרליה הודיע היום כי יישאר את הריבית על 1.5%. על פי הערכות, הריבית תישאר על כנה עד ספטמבר 2019.