קרן טנא הגדילה את החזקותיה באבן קיסר

לאחר הרכישות האחרונות מחזיקות במשותף קרן טנא וקיבוץ שדות ים ב-39.4% ממניות החברה • הקרן מחזיקה ישירות בכ-5.1 מיליון מניות ואופציות

מאז השפל שאליו הגיעה מניית אבן קיסר  לאחר פרסום הדוחות הרבעוניים לפני כשלושה שבועות, מניית החברה עלתה ב-25.8%. לפחות חלק מהעלייה ניתן לייחס לתמיכה מצד קרן הפרייבט אקוויטי טנא, בהובלת אריאל הלפרין, שרכשה בהתמדה מניות והגדילה את החזקתה בחברה בתקופת השפל. בסוף השבוע האחרון דיווחה הקרן על רכישות שביצעה בין ה-22 ל-29 במאי, של מניות המהוות 1% מהון המניות של החברה ובתמורה כוללת של קרוב ל-5.3 מיליון דולר, ולפי מחירים של 14.5-15.4 דולר למניה. מאז הדוחות, הקרן רכשה מניות תמורת 30 מיליון דולר.

בעקבות הרכישות, קרן טנא מחזיקה כעת במשותף עם קיבוץ שדות ים ב-39.4% ממניות החברה. הקרן מחזיקה ישירות בכ-5.1 מיליון מניות ואופציות.

אבן קיסר עוסקת בייצור משטחי קוורץ, שמשמשים למשל במטבחים ובחדרי אמבטיות. החברה מנוהלת כיום על-ידי המנכ"ל הזמני יעיר אורבוך לאחר פרישת המנכ"ל הקודם רענן זילברמן, והיא הפחיתה לאחרונה את התחזיות השנתיות על רקע תחרות חזקה מצד יצרנים סיניים. קרן טנא כבר השקיעה בעבר בחברה, אחרי סיבוב השקעה קודם מוצלח מאוד שהניב לה תשואה של כמעט פי 5 על הנפקתה המקורית בחברה. ב-2016, כ-3 שנים אחרי המימוש הקודם, הקרן השקיעה שוב באבן קיסר לפי מחיר מניה של 43.5 דולר, בעוד שהמחיר הנוכחי הוא כ-16 דולר.