סטארט-אפ זיהוי הפנים הסיני גייס 1.2 מיליארד ד' תוך חצי שנה

חברת הבינה המלאכותית סנסטיים גייסה 620 מיליון דולר נוספים, לאחר שגייסה לפני חודש כ-600 מיליון דולר בהובלת עליבאבא • שוויה של סנסטיים מוערך ב-4.5 מיליארד דולר

סנסטיים/צילום: באדיבות החברה
סנסטיים/צילום: באדיבות החברה

סטארט-אפ הבינה המלאכותית SenseTime (סנסטיים) הסיני גייס 620 מיליון דולר נוספים, לאחר שרק בחודש הקודם פורסם כי גייס 600 מיליון דולר בהובלת עליבאבא. אז, טענה סנסטיים כי מדובר בסכום הגדול ביותר שגייסה חברת בינה מלאכותית אי פעם. בסך הכל, הסטארט-אפ גייס 1.2 מיליארד דולר תוך כחצי שנה. שוויה של החברה מוערך עכשיו ב-4.5 מיליארד דולר. החברות Fidelity International ו- Silver Lake Partners הן בין המשקיעים בסבב הגיוס הנוכחי, והסכום שגויס יושקע לפי החברה במחקר וגיוס בכירים.

סנסטיים מתמחה במערכות זיהוי פנים בקנה מידה ענק, ועובדת עם רשויות אכיפה בסין, שמשתמשות בטכנולוגיה שפיתחה במערכת המעקב העצומה שפרוסה ברחבי המדינה. הסטארט-אפ הוקם ב-2014 ולדבריו הוא חווה צמיחה של 400% משנה לשנה. בין השאר, החברה מתמקדת כעת גם בהכשרות פנימיות מתוך מטרה שלא להסתמך על מפתחי בינה מלאכותית בעלי ידע מוקדם, מומחים שיש תחרות גדולה ומתמדת כדי לגייס אותם. כעת, כשארה"ב, ממנה יוצאים רבים מהבוגרים המובילים למדעי המחשב, מגבילה את השהות של סטודנטים סיניים במדינה, מאמץ זה כנראה יהפוך לחשוב ביותר.

מערכות הניטור והזיהוי של סנסטיים מעבדות נתונים שנאספים בידי 170 מיליון מצלמות אבטחה, ובידי מערכות חדשות יותר הכוללות משקפיים חכמים שמרכיבים השוטרים הסינים. לפי בלומברג, גם תמונות שצולמו בטלפונים שיוצרו בסין מנותחים בידי התוכנה של סנסטיים. החברה אף מפתחת שירות שיתמודד עם 100 אלף שידורים חיים בו-זמנית.

ביולי האחרון סנסטיים גייסה 410 מיליון דולר בהובלת קרן Sailing Capital המגובה בידי ממשלת סין, וחברת CDH Investments.