פוקס מתמודדת עם התחרות: עברה לרווח של 16 מ' ש' ברבעון

לאומי שוקי הון: "המסחר המקוון משפיע וישפיע על כל השוק, אך פוקס תתמודד טוב יותר עם האתגרים, והיא צריכה להיסחר במכפיל גבוה משמעותית"

בדומה לחברות אחרות הפועלות בתחום הקמעונאות המקומי, גם רשת האופנה פוקס נהנתה ברבעון הראשון של 2018 מעיתוי חג הפסח - שחל השנה בסוף חודש מארס - ורשמה שיפור של 22% במכירות לעומת הרבעון המקביל אשתקד, לרמה של 425 מיליון שקל.

פוקס, הנמצאת בשליטת המנכ"ל הראל ויזל, רשמה עלייה של 5% במכירות בחנויות זהות (הפועלות יותר משנה) בתחום האופנה ואופנת הבית, ובמכירות של מוצרי אווירה וטיפוח (רשת ללין) נרשמה עלייה של כ-16.5%. לפי נתוני ריס, המנתחים פעילות קמעונית בקניונים ובמרכזים מסחריים, נרשמה עלייה של 2.2% בלבד במכירות ברבעון זה, כך שהגידול במכירות של פוקס בולט יותר.

בעקבות הקפיצה במכירות נרשם גידול של 36.5% ברווח הגולמי ברבעון, לרמה של כ-239 מיליון שקל (56.3% מהמכירות), ובשורה התפעולית נרשם מעבר לרווח של 19 מיליון שקל, לעומת הפסד של 8.2 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

בשורה התחתונה הציגה פוקס רווח נקי של 16.3 מיליון שקל, לעומת הפסד של כ-18 מיליון שקל ברבעון המקביל. תזרים המזומנים שנבע מפעילות שוטפת עמד ברבעון על כ-41 מיליון שקל, והונה העצמי של החברה הגיע בסוף חודש מארס לכ-661 מיליון שקל.

מניית פוקס  הגיבה לפרסום הדוחות בעלייה של 2.5% והשלימה התקדמות של קרוב ל-20% ב-3 חודשים. בשנה האחרונה, עם זאת, המניה רשמה ירידה של 10%, ושוויה של החברה הצטמק לכ-916 מיליון שקל, בין השאר על רקע חששות מפגיעה של המסחר המקוון ברשתות האופנה הישראליות. 

תוצאות הרבעון של פוקס 22.5.2018
 תוצאות הרבעון של פוקס 22.5.2018

"התוצאות משקפות שוני בתוך הסקטור"

גיל דטנר, אנליסט קמעונות וסלולר בלאומי שוקי הון, מציין בתגובה לדוחות כי "מניית פוקס נסחרת לפי מכפיל של 8.2, מה שמשקף צפי להרעה משמעותית בעסקי החברה. הדבר אולי מובן, נוכח האיום של המכירות המקוונות, מה שבא לידי ביטוי בקריסתן של מספר רשתות בתקופה האחרונה. עם זאת, התוצאות של פוקס משקפות דווקא שיפור במגמה, דבר שממחיש את השוני בתוך הסקטור".

כפי שאמרנו בעבר, מוסיף דטנר, האתגר של המסחר המקוון משפיע וישפיע על כל השוק, אך הגורל של כלל רשתות האופנה בישראל לא יהיה זהה. "חברה כמו פוקס, עם מעמד תחרותי מוביל, ניהול חזק ומאזן איתן, תוכל להתמודד טוב יותר עם האתגרים, ולדעתנו צריכה להיסחר במכפיל גבוה משמעותית".

קבוצת פוקס פועלת בעיקר בתחום האופנה תחת שלל מותגים, ביניהם זיכיונות למותגים בינלאומיים כמו פוט לוקר, נייקי ואורבן אאוטפיטרס (Urban Outfitters), עם למעלה מ-300 חנויות ברחבי הארץ ועוד 125 חנויות או נקודות מכירה ב-11 מדינות בעולם.

לאחרונה השיקה קבוצת פוקס אתר סחר מקוון בשם TERMINAL X ורכשה (בחודש שעבר) מחצית מרשת מוצרי התינוקות שילב מידי רונן אלעד ב-38 מיליון שקל, עסקה הממתינה לאישור הממונה על ההגבלים העסקיים. אישור העסקה, כשיתקבל, יאפשר לויזל להרחיב את הפורטפוליו של החברה, הן מבחינת התמהיל והן מבחינת יחסיו עם בעלי הקניונים והמרכזים המסחריים והתנאים המסחריים אשר ניתנים לקבוצה.

עוד מגלה פוקס בדוחות כי השקת מועדון הלקוחות של החברה - בעקבות הסכם שנחתם לאחרונה עם לאומי קארד - צפויה כבר בעוד כחודש וחצי. אחרי הפרידה המתוקשרת בין שופרסל ללאומי קארד, בימים אלה מקימה קבוצת פוקס יחד עם חברת כרטיסי האשראי מועדון לקוחות הכולל הנפקת כרטיסי אשראי חוץ-בנקאיים, שיופעל על-ידי לאומי קארד.

ויזל ציין עם פרסום הדוחות כי "ברבעון הראשון פתחנו את החנות הראשונה של המותג אורבן אאופיטרס בישראל, המשכנו בפתיחת חנויות נייק בטורונטו, קנדה, ואנו נערכים להשקה של מועדון כרטיס האשראי שלנו. אתר הסחר של הקבוצה, TERMINAL X, עובד בהתאם לתוכנית העסקית".