ביג נכנסת לתחום המרכזים השכונתיים תחת המיתוג "MINI"

היום פרסמה ביג את דוחותיה הכספיים לרבעון הראשון של 2018 והציגה עלייה של כ-12% בהכנסות שהסתכמו ב-154 מיליון שקל

קבוצת ביג מרכזי קניות, אחת משחקניות המרכזים המסחריים הגדולות בישראל, נכנסת לתחום המרכזים השכונתיים תחת המיתוג "MINI". כצעד ראשון בתחום, במהלך חודש מארס רכשה החברה מרכז מסחרי שכונתי באור-יהודה בשטח כולל של כ-3,300 מ"ר בסכום של כ-64 מיליון שקל. המרכז עתיד להיפתח במהלך השבועות הקרובים. 

לוגו מיני
 לוגו מיני

היום (ה') פרסמה ביג את דוחותיה הכספיים לרבעון הראשון של 2018 והציגה עלייה של כ-12% בהכנסות שהסתכמו ב-154 מיליון שקל. ביג  רושמת צמיחה של 10% בפדיונות השוכרים במרכזים זהים הודות לתזמון חג הפסח השנה, שהסתכמו ב-1.3 מיליארד שקל ברבעון הראשון. בפעילות של הקבוצה בישראל, הפחיתה ביג את העומס על השוכרים (כולל דמי ניהול) במרכזים הזהים שלה, שעמד ברבעון זה על שיעור של 8.32% בלבד, וזאת לעומת 9.01% ברבעון המקביל אשתקד.

ביג מפרטת גם את הפדיון גם לשליש הראשון של השנה, שמנטרל את תזמון חג הפסח, אך גם שם היא מציגה עלייה בפדיונות במרכזים זהים בשיעור של 4.6%. נציין כי המרכזים שמובילים את הצמיחה בפדיון הם ביג כרמיאל שצמח בשיעור של 29% וביג קריות עם גידול של קרוב ל-20%. עם זאת, החברה מסכמת את הרבעון הראשון עם ירידה של 22% ברווח הנקי שהסתכם בכ-47 מיליון שקל, שנבעה בעיקר משערוכי נדל"ן.

קבוצת ביג שבשליטת יהודה ורוני נפתלי (67%) מתמחה בייזום, ניהול והחזקה של מרכזי מסחר פתוחים. בנוסף, לחברה יש מרכזי מסחר בארה"ב וסרביה. בסך-הכול מחזיקה הקבוצה ב-54 מרכזי מסחר בשטח להשכרה של כ-1,115 אלף מ"ר.

בימים האחרונים השלימה ביג יחד עם שותפתה בחברת-הבת "קניונים בישראל" (אשר נמצאת בבעלות משותפת שלה עם אשטרום נכסים) את רכישת הזכויות בנכס הצמוד לקניון בת-ים, בו מחזיקה החברה בתמורה ל-163 מיליון שקל. הנכס הנרכש משתרע על שטח של כ-7,500 מ"ר. 

ביחס לאתגרים בשוק, סמנכ"ל הכספים של קבוצת ביג מרכזי קניות, אסף נגר, מציין כי "אנו מעריכים כי האיזון בין פדיונות השוכרים ודמי השכירות והניהול ממצב את החברה בעמדה טובה להתמודדות עם השינויים בענף".