דירקטוריון בזק ימנה מחר את קובי פז כמ"מ המנכ"ל

לאחר שהתברר כי מנכ"לית בזק סטלה הנדלר לא משוחררת ממעצר אלא עוברת למעצר-בית ומורחקת מהחברה ל-30 יום, לא נותרה ברירה לדירקטוריון אלא למנות לה מחליף

קובי פז מנהל החטיבה העסקית בבזק / צילום:  גלעד קוולרציק
קובי פז מנהל החטיבה העסקית בבזק / צילום: גלעד קוולרציק

דירקטוריון בזק  צפוי למנות מחר (ג') את קובי פז, סמנכ"ל החטיבה העסקית בבזק, כממלא-מקום המנכ"ל במקומה של סטלה הנדלר. האחרונה שוחררה היום (ב') למעצר-בית לתקופה של 7 ימים והרחקה מהחברה לתקופה של 30 יום. המשמעות היא שהנדלר ככל הנראה תיאלץ לסיים את תפקידה בבזק, ובעתיד הקרוב ימונה לחברה מנכ"ל קבוע. 

בפני יו"ר הדירקטוריון, דוד גרנות, לא נותרה למעשה ברירה אלא למנות ממלא-מקום בעקבות ההרחקה של הנדלר. יחד עם זאת, לא מדובר בהדחה כרגע אלא בצעד פורמלי שנועד לאפשר לחברה לעבוד בצורה מסודרת, אך  עם זאת לכולם ברור כי הסיטואציה הנוכחית תקשה מאד על חזרתה של הנדלר לתפקיד, בין היתר גם בגלל שבעלי שליטה חדשים צפויים להיכנס לחברה. 

הנדלר מונתה לתפקידה ב-2013, אחרי שאבי גבאי עזב את התפקיד. הנדלר הייתה אשת אמונו של שאול אלוביץ' עוד בתקופה שהיא כיהנה כמנכ"ל חברת 012 קווי זהב, שהייתה בעבר בשליטתו.

הנדלר נחקרת בפרשת 4000, אך החשדות נגדה טרם פורסמו במלואן. ביוני 2017 היא נחקרה על-ידי רשות ניירות ערך בחשד שסייעה לאלוביץ' בכך שהעבירה לו מידע פנים שאסור היה לה להעבירו במסגרת עסקאות בעלי העניין של בזק-yes ובזק-חלל. לאחרונה היא נעצרה שוב בפרשת 4,000, ככל הנראה על רקע הסתעפות החקירה. 

קובי פז הוא אחד הסמנכ"לים הוותיקים בבזק, והוא מונה לתפקידו על-ידי אבי גבאי. החטיבה העסקית בבזק היא מרכז רווח אדיר של החברה, ופז הוא אחד מהסמנכ"לים הטובים שכיהנו בתפקיד. בעברו הוא שימש כמנכ"ל וכיו"ר חברת אלקטל וכן שימש כסמנכ"ל מכירות בחברת נורטל.