נעילה חיובית בוול סטריט; הנאסד"ק זינק לשיא כל הזמנים

נתון התמ"ג בארה"ב לרבעון השלישי גבוה מהצפוי - משקף צמיחה של 3% (בהתאמה שנתית) ■ אמש פורסמו דוחות אמזון, גוגל ומיקרוסופט - שהיכו את תחזיות האנליסטים

הבורסה נאסדק וול סטריט / צלם בלומברג
הבורסה נאסדק וול סטריט / צלם בלומברג

המסחר בוול סטריט ננעל היום (ו') בעליות שערים, לאחר שמדד הנאסד"ק זינק בחדות על רקע הדוחות החיוביים שפורסמו אמש, והגיע לרמת שיא היסטורית.

 

אמש היו אלה הענקיות גוגל , אמזון , אינטל  ומיקרוסופט , שפרסמו תוצאות כספיות והיכו את התחזיות המוקדמות. על כך הרחבה בהמשך.

הסוחרים בניו-יורק, כמו עמיתיהם בעולם, ממתינים לחדשות בנוגע לרפורמת המס של ממשל טראמפ, כמו גם לחשיפת זהותו של יו"ר הפדרל ריזרב החדש. רוב דחוק של כלכלנים ואנליסטים מעריכים כי יהיה זה ג'רום פאוול, חבר פד נוכחי. בינתיים, מספר חברים רפובליקנים בבית הנבחרים שלחו מכתב לנשיא דונלד טראמפ, בו הם מבקשים ממנו שלא למנות מחדש את הנגידה הנוכחית ג'נט ילן.

בגזרת המאקרו, פורסם נתון התמ"ג לרבעון השלישי של השנה, שמצביע על עלייה של 3% בחישוב שנתי - לעומת הצפי לעלייה של 2.6% בחישוב שנתי. כן פורסם סנטימנט הצרכנים של אוניברסיטת מישיגן לחודש אוקטובר, שרשם קריאה של 100.7 נקודות, בהתאם לתחזיות. 

בגזרת הבלבול ששרר בשבועות האחרונים באירופה, והשליך על השוקים גם מחוצה לה, הפרלמנט המקומי בחבל קטלוניה שבספרד אשרר היום את עצמאות תושבי קטלוניה מספרד. 

אלפאבית , החברה האם של גוגל, דיווחה אמש על תוצאות הרבעון השלישי של השנה. רווחי הרבעון הסתכמו ב-6.73 מיליארד דולר או 9.57 דולר למניה, לעומת 5.06 מיליארד דולר ברבעון המקביל אשתקד. בשוק ציפו לרווח של 8.31 דולר למניה. הכנסות הרבעון החולף הסתכמו ב-27.8 מיליארד דולר, עלייה של 24% לעומת הרבעון המקביל.

אמזון  היכתה אמש לאחר נעילת המסחר את התחזיות המוקדמות, כשדיווחה על הכנסות רבעוניות של 43.7 מיליארד דולר, לעומת תחזית הכנסות של 42.19 מיליארד דולר. החברה סיפקה תחזיות גם לרבעון הרביעי של השנה, תחזיות גבוהות מהציפיות המוקדמות. את ההפתעה הגדולה ביותר סיפקה אמזון בשורה התחתונה, שם הציגה רווחים של 52 סנט למניה לעומת התחזיות שצפו רווחים של 4 סנט בלבד.

אינטל  הציגה גידול של 2.3% בהכנסות הרבעון, לעומת הרבעון המקביל אשתקד, לרמה של 16.15 מיליארד דולר, ורווח של 1.01 דולר למניה.  גם מיקרוסופט  סיפקה דוחות טובים והציגה רווח של 84 סנט למניה על הכנסות של 24.5 מיליארד דולר (גידול של 11.8% בהכנסות לעומת הרבעון המקביל). 

ענקיות האנרגיה אקסון מובייל  ושברון  יפרסמו היום דוחות כספיים.

ענקית הצעצועים מאטל  ריכזה עניין לאחר שדיווחה אמש על מעבר מפתיע להפסד ברבעון החולף, כמו גם על השעיית הדיבידנדים לבעלי המניות.

[לפורטל הפיננסי][לבורסות בעולם]