יציבות בסיום המסחר בוול סטריט; הנפט ירד בכ-3%

שוק העבודה האמריקאי איבד, לראשונה זה 7 שנים, 33 אלף משרות ■ תשואות האג"ח ל-10 שנים עלו ל- 2.37%

אירופה וול סטריט / צילום: רויטרס
אירופה וול סטריט / צילום: רויטרס

יציבות נרשמה היום (ו') בסיום המסחר בוול סטריט, לאחר שאמש ננעל המסחר בניו-יורק בעליות שערים ניכרות, תוך שהמדדים המובילים שוברים שיאים. בבורסות אירופה מתנהל המסחר במגמה מעורבת.

 

דוח התעסוקה האמריקאי הפתיע כשהצביע על כך שהכלכלה האמריקאית איבדה בחודש ספטמבר 33 אלף מקומות עבודה לעומת התחזיות המוקדמות שצפו התווספות של 82 אלף משרות, נתון שכשלעצמו נמוך אך הוא שיקלל את השפעת סופות ההוריקן "ארווי" ו"אירמה" שהשביתו ערים שלמו. שיעור האבטלה מכוח העבודה ירד ל-4.2%.

המשקיעים והכלכלנים עקב מקרוב אחר נתוני הדוח הנוכחי, ואלה שיבואו עד סוף השנה, בניסיון להחליט סופית האם הפדרל ריזרב יבחר להעלות את הריבית פעם נוספת השנה, שלישית במספר, בפגישתו בחודש דצמבר. על פי החוזים העתידיים, התשובה לכך חיובית, עם סיכוי גבוה מאוד של כמעט 90%.

מספר בנקאים בכירים בפדרל ריזרב יישאו דברים היום, והמשקיעים יעקבו אחר דבריהם בניסיון לדלות עוד פרטים אודות מצב הכלכלה האמריקאית, אינפלציה ושיעורי הריבית.

כך, נשיא שלוחת הפד באטלנטה רפאל בוסטיק ונשיא שלוחת הפד בדאלאס רוברט קפלן נאמו באירוע בטקסס. גם נגיד הפד של ניו-יורק, וויליאם דאדלי, ונגיד הפד של סנט לואיס, ג'יימס בולארד, נשאו דברים.

טבע  ומיילן  הוסיפו לרכז עניין לאחר שהאחרונה דיווחה ביום ג' האחרון לאחר הנעילה כי קיבלה את אישור ה-FDA לשיווק גרסאות גנריות של הקופקסון לטיפול בטרשת נפוצה. בתגובה, נפלה מניית טבע בחדות, וזו של מיילן נסקה.

נטפליקס שברה שיא לאחר שהחברה הודיעה שהחליטה להעלות מחירים.

[לפורטל הפיננסי][לבורסות בעולם]