נעילה חיובית בבורסה בת"א; וונטייז זינקה 16%, טבע 5.6%

מגמה חיובית בבורסות אירופה ועליות בחוזים העתידיים על מדדי וול סטריט, למרות אירועי הירי בווגאס ■ בבורסות אסיה ננעל הבוקר המסחר במגמה חיובית

הבורסה בת"א, בורסת ת"א / צילום: תמר מצפי
הבורסה בת"א, בורסת ת"א / צילום: תמר מצפי

הבורסה בתל-אביב ננעלה היום (ב') בעליות קלות, על רקע יציבות בבורסות אירופה ועליות בחוזים העתידיים על מדדי וול סטריט, זאת למרות אירועי הירי בווגאס. בבורסות אסיה ננעל הבוקר המסחר במגמה חיובית.

 

בשווקים הפיננסיים עדיין מנסים להבין את השלכות משאל העם בקטלוניה, כאשר אין ספק כי התפתחויות בנושא, לכאן או לכאן, יכולות להשפיע על שוקי המניות, האג"ח והמט"ח ביבשת אירופה בכלל, ובעולם בפרט.

בינתיים, הבוקר התברר כי 90% מהמצביעים במשאל העם בקטלוניה הצביעו בעד הכרזת עצמאות והיפרדות מספרד. לדברי ממשלת קטלוניה, 2.26 מיליון איש הצביעו במשאל העם, 42.3% מכלל בעלי זכות ההצבעה בחבל. מאות בני אדם נפצעו אתמול בעימותים עם כוחות הביטחון.

נשיא ממשלת קטלוניה, קרלס פוג'דמון, אמר בראיון כי נפתחה הדלת להכרזה חד-צדדית על עצמאות החבל. "ביום זה של תקווה וסבל, אזרחי קטלוניה הרוויחו את הזכות למדינה עצמאית".

מנכ"ל קרנות נאמנות אפסילון, ג'רי קוטישטנו, ציין היום כי "שוקי המניות בעולם ממשיכים להיסחר בתנודתיות נמוכה ובמגמה חיובית בדרך כלל. תוכניות ההרחבה הכמותית ממשיכות להביא לכדאיות שילוב השקעה במניות באירופה וביפן בתיקי ההשקעות, כשגם ניכרת עליה בשיעורי הצמיחה באזורים אלו.

"רפורמת המס של טראמפ הייתה במרכז האירועים הכלכליים בשבוע שעבר. טראמפ רוצה להוריד את מס החברות בארה"ב באופן חד ל- 20% ולפשט את מערכת המס. עוד הדרך ארוכה לאישור התוכנית, אבל, אם היא תעבור, יכולה להיות לכך השפעה מהותית על הכדאיות של חברות אמריקאיות גלובליות להחזיר כסף הביתה לארה"ב וכן על נכונותן לייצר ולהרוויח בעתיד בתוך ארה"ב. זה כמובן יהיה גם חיובי מאוד לשוק המניות האמריקאי", אומר קוטישטנו.

הפד האמריקאי מתחיל לצמצם את המאזן שלו באיטיות רבה, החל מתחילת אוקטובר. כרגע אין לכך השפעה מהותית על שוקי ההון, אבל צריך לעקוב אחרי הודעות הפד על קצב צמצום המאזן שלו, שכן זהו לטעמי הסיכון המרכזי לשווקים הפיננסיים בעולם.

מניית ביג  בולטת בעלייה חדה על רקע המלצת "קנייה" של האנליסט אסף דהן מברק קפיטל, במחיר יעד של 305 שקל, הגבוה ב-21% ממחיר המניה בפתיחת המסחר היום.

שותפות הגז-נפט נאוויטס פטרוליום  החלה אתמול להיסחר בבורסה, וכבר גרמה למשקיעיה בהנפקה נזק כספי משמעותי כשננעלה בשווי הנמוך בכ-13% ממחירה בהנפקה. היום נסחרת היחידה בעלייה.

מניות "תמר" ישראמקו  ודלק קידוחים  ממשיכות לאבד גובה, לאחר שבית המשפט העליון החליט ביום ה' האחרון שלא למחוק את התביעה הייצוגית נגדן בהיקף 45 מיליארד שקל בגין מחירו המופרז של הגז הטבעי. 

[לפורטל הפיננסי][לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח]