נעילה שלילית בוול סטריט לקראת החלטת הריבית בארה"ב

נעילה שלילית בבורסות אירופה ■ רוב התחזיות בשוק: הפדרל ריזרב יעלה את הריבית מחר, בפעם השלישית בתוך עשור ■ מניית וליאנט צנחה לאחר שמשקיע אקטיביסט מכר את נתחו בחברה

סוחרים בוול סטריט/ צילום: רויטרס
סוחרים בוול סטריט/ צילום: רויטרס

המסחר בוול סטריט ננעל היום (ג') במגמה שלילית, על רקע ירידות שערים בבורסות אירופה והמשך הירידות במחירי הנפט. נזכיר כי עקב המעבר לשעון קיץ בארה"ב, המסחר נפתח ב-15:30 שעון ישראל וננעל ב-22:00.

 

סערה באזור החוף המזרחי של ארה"ב כבר הובילה לביטול של מאות טיסות וצפויה להשפיע על מחזורי המסחר בוול סטריט, כמו גם על הפעילות הכללית בערים מרכזיות כמו ניו-יורק, וושינגטון ופילדלפיה.

ישיבת הפדרל ריזרב הדו-יומית נפתחת היום, ומחר בערב שעון ישראל תפורסם החלטת הריבית. על פי רוב התחזיות בשוק, הפד אכן יעלה את הריבית בפעם השלישית בתוך עשור, בין היתר הודות לנתוני מאקרו משביעי רצון ושוק עבודה חזק ומתפקד. בנוסף, המדיניות הכלכלית המסתמנת של ממשל טראמפ צפויה, בהנחה ותמומש, לתמוך בכלכלה הגדולה בעולם.

מנגד, הפד בוודאי ישקול, בין היתר, את מחירי הנפט, שחזרו להיסחר בשפל של חודשים, וכן את המשך המתיחות באירופה עם הבחירות השבוע בהולנד והמשבר החריף של המדינה עם טורקיה. הערכות הן כי אם ינצח מנהיג הימין הקיצוני חירט וילדרס, הולנד עשויה להיות הבאה בתור לעזוב את האיחוד האירופי.

מובילאיי  הוסיפה לרכז עניין לאחר שזינקה אמש בחדות על רקע רכישתה תמורת כ-15 מיליארד דולר על ידי אינטל .

סנאפ  הוסיפה לעמוד במוקד לאחר הנפקתה ומסחר תנודתי במנייתה בימים שלאחר מכן.

המשקיע האקטיביסט ביל אקמן מקרן פרשינג הודיע אמש כי מכר את הנתח שלו בחברת ואליאנט , פוזיציה אשר הסבה לקרן הפסדים עצומים. אקמן הודיע כי יפרוש מדירקטוריון החברה.

על רקע הסופה הקשה, מניות חברות התעופה דוגמת אמריקן איירליינס  ודלתא איירליינס  עמדו במוקד.

מניית דיסני  זכתה להעלאת דירוג מפירמת ההשקעות גוגנהיים, שקבעה למניה המלצת "קנייה" והעלתה את מחיר היעד שלה מ-118 דולר ל-128 דולר.

[לפורטל הפיננסי][לבורסות בעולם]