"העסק החכם": בזק משיקה מגוון שירותים המבוססים על חיישנים

בשירות הנוכחי לעסקים קטנים מוכרת בזק 4 חיישנים שהלקוח יכול לבחור מתוך קטלוג, במחיר של 99 שקל בחודש ■ מכריזה במקביל על ריענון גרפי של המותג

חברת בזק השיקה היום (ג') שורת פתרונות חדשים בעולם העסקים הקטנים. החברה ממתגת את השירותים תחת הכותרת "העסק החכם". מדובר בשירותים שמבוססים על חיישנים ומערכת ניהול של חברת Axonize הישראלית, והם חלק ממהלך גדול יותר שבזק מכנה אותו "חיים חכמים", כלומר דיגיטציה של שירותים היכן שרק ניתן.

בשירות הנוכחי לעסקים קטנים מוכרת בזק 4 חיישנים שהלקוח יכול לבחור מתוך קטלוג, במחיר של 99 שקל בחודש. החיישנים ניתנים במודל של חיוב זיכוי. הלקוח יכול לבחור חיישנים נוספים ולשלם עליהם בנפרד. ההתקנה החד-פעמית תעלה 540 שקל, והיא מאפשרת התקנה של עד 10 חיישנים בהתקנה הראשונה.

בנוסף הכריזה בזק על ריענון המותג שלה ומתיחתו בצורה גרפית לכיוונים שונים כמו צבע וצורה, אך הוא נותר עדיין סמל ה-B המפורסם. הסיבה לכך היא הכניסה של בזק לשירותים דיגיטליים יותר ויותר, דבר שצריך להשפיע גם על המותג. במסגרת זאת ה-B תיצבע בצבעים שונים בהתאם לשירותים שבזק תשיק. בחברות-הבנות השינוי לא יבוא לידי ביטוי במיידי.

סטלה הנדלר, מנכ"לית בזק, מסרה: "בשנים האחרונות אנחנו עדים לשימוש הולך וגובר בטכנולוגיות מתקדמות המאפשרות לשלוט ולנהל תחומים רבים בחיינו. השינויים הללו כבר ניכרים בתחום החינוך, הסייבר, האבטחה, ניהול הבית, המרחבים הציבוריים ועוד. התפתחויות גלובליות אלה הם חלק מרכזי במהפכה הדיגיטלית, המשנה באופן מהותי את דרך החיים שלנו ומאפשרת צמיחה ושיפור איכות החיים".

גיל רוזן, סמנכ"ל השיווק והחדשנות של בזק, תיאר בהרחבה את התפתחות השירותים בחברה מאז השיקה את הבית החכם ב-2015. הוא הסביר כי "בישראל קיימים היום כ-560 אלף עסקים, מעוסק זעיר ועד לארגון המונה אלפי עובדים, ועתה אנו נאפשר להם ליהנות מהערך העצום של מהפכה זו".

לדבריו, "אני בטוח ששירותים אלה יצברו תאוצה במהירות וייצרו קפיצת מדרגה משמעותית בדרך ניהול העסקים. זהו נדבך נוסף באסטרטגיית החיים החכמים של בזק, המייצר לחברה מנוע צמיחה חדש. בזק פועלת היום כדי לאפשר לכל אחד מאיתנו לחוות את הסביבה הדיגיטלית האישית, בכל מקום, בבית או בעסק, תוך התבססות על שירותי הרשת והענן המתקדמים שלה. מהפיכת ה-IoT יכולה להתרחש בכל סוג של עסק, קטן כגדול, והשירות החדש שבזק משיקה היום מאפשר לכל עסק להפוך לחכם בקלות ובעלות נמוכה יחסית".