נעילה חיובית בוול סטריט; מניית טבע זינקה בכ-6.5%

בורסות אירופה נסגרו בעליות שערים ■ טבע הכתה את התחזיות לרבעון הרביעי של 2016; אשררה את התחזיות השנתיות ל-2017 ■ שווין המצטבר של חברות ה-S&P 500 הגיע ל-20 טריליון דולר

אחרי רבעון קטסטרופלי: התאוששות בשוק ההנפקות הראשוניות בוול סטריט ברבעון השני / צילום: רויטרס
אחרי רבעון קטסטרופלי: התאוששות בשוק ההנפקות הראשוניות בוול סטריט ברבעון השני / צילום: רויטרס

המסחר בניו יורק ננעל היום (ב') בעליות שערים, לאחר שגם בבורסות אירופה ננעלו במגמה דומה. עונת הדוחות בעיצומה בוול סטריט, והתוצאות הכספיות המשיכו לרכז עניין.

 

המדדים המובילים בוול סטריט נסחרו ברמות שיא, ואנליסטים הסבירו את העליות האחרונות ב-2 גורמים עיקריים: ציפייה כי הממשל האמריקאי יתקדם מהר בתוכניות לקיצוץ מסים ורגולציה, בד בבד עם טון מרוכך יותר של הנשיא טראמפ כלפי שותפות הסחר המרכזיות - סין ויפן.

גם המנתחים הטכניים אופטימיים. "ניתן להגיע לרמות ה-2,400 נקודות במדד ה-S&P 500 תוך שבועות ספורים, כשסביר שהתיקון יגיע לאחר ההגעה ליעד זה", ציינו ב-BTIG.

היום לא פורסמו נתונים כלכליים משמעותיים, והמשקיעים בניו יורק ממתינים לדבריהם של מספר דוברים של הפדרל ריזרב בהמשך השבוע.

טבע  הכתה היום את התחזיות המוקדמות, כשדיווחה על הכנסות של 6.5 מיליארד דולר ברבעון הרביעי של 2016. במועד הדיווח, אשררה החברה את התחזיות השנתיות ל-2017. הדוח הכספי עצמו דלף לשוק עוד טרם הפרסום, וגרם לתנודה חריפה מעלה במחיר המניה בישראל. [לסיפור המלא]

טאואר  סיכמה היום את הרבעון הרביעי של 2016 ואת השנה כולה עם תוצאות שיא. [לסיפור המלא]

אפל  המשיכה לשבור שיאים. בנק ההשקעות גולדמן זאקס העלה היום את מחיר היעד לאפל ונקב במחיר של 150 דולר למניה, מחיר הגבוה בכ-14% ממחיר השוק של המניה. במהלך המסחר עברה החברה רף שווי שוק היסטורי של 700 מיליארד דולר.

נובל אנרג'י  צפויה לדווח לאחר נעילת המסחר.

אלרג'ן תרכוש את חברת הפארמה זלטיק עבור 2.5 מיליארד דולר. המחיר משקף שווי של 55.60 דולר למניה, פרמיה של 14% מעל מחיר המנייה בסגירת המסחר ביום ו'.

[לפורטל הפיננסי][לבורסות בעולם]