מזכיר ההגנה של ארצות-הברית, ג'יימס מאטיס, הורה על בחינת הדור הבא של המטוס הנשיאותי, ה"אייר פורס 1", תוך רצון ברור לקצץ בעלויות התכנית. במזכר, מאטיס הזכיר תכונות שניתן לקצץ בהן - כמו מערכות המיזוג של המטוס, היכולות האוטונומיות שלו ועוד.
הנשיא טראמפ, מצידו, צייץ רק בחודש דצמבר האחרון שהתכנית יקרה מידי. על פי דו"ח ממשלתי המטוסים החדשים שישמשו כמטוסים הנשיאותיים יעלו לארה"ב רק 3.21 מיליארד דולר במקום 4 מיליארד דולר. התכנית כוללת את התכנון, הניסוי וכמובן הבנייה של שני מטוסי בואינג 747-8 חדשים - אבל אלה ייכנסו לשירות רק בשנת 2024.
כלומר, גם אם בואינג תעמוד בלוחות הזמנים השאפתניים של התכנית - ספק אם לנשיא טראמפ תהיה ההזדמנות בכלל לטוס במטוס הזה.
על פי נתון אחר שפורסם ב- CNN, התקציב התכנית עומד על 2.9 מיליארד דולר, והמטוסים יהיו מוכנים לשימוש כבר בשנת 2021.
בנוסף לכך, מאטיס הורה גם על בחינת תכנית ה-F-35. נזכיר שבחודש דצמבר האחרון, בתזמון מקרי עם הגעת המטוס לישראל, מתח הנשיא טראמפ ביקורת נוקבת על עלות הפרויקט שלטענתו "יצאה משליטה". התכנית כבר הוכרזה כפרויקט הביטחוני היקר ביותר בהיסטוריה של ארה"ב, עם תג מחיר שהגיע ל-400 מיליארד דולר.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.