המשקיעים שלחו את הדאו ג'ונס לשיא כל הזמנים

עליות שערים בבורסות אירופה ■ בין המדווחות היום: בואינג, איביי וקוואלקום ■ אלקואה צופה ביקושים חזקים ב-2017; טקסס אינסטרומנטס היכתה את התחזיות המוקדמות

אחרי רבעון קטסטרופלי: התאוששות בשוק ההנפקות הראשוניות בוול סטריט ברבעון השני / צילום: רויטרס
אחרי רבעון קטסטרופלי: התאוששות בשוק ההנפקות הראשוניות בוול סטריט ברבעון השני / צילום: רויטרס

עליות שערים נרשמו היום (ד') בוול סטריט, ולראשונה נשברה הרמה הפסיכולוגית של 20,000 הנקודות בדאו ג'ונס, לאחר שמדד ה-S&P 500 העפיל אמש לשיא חדש. בבורסות אירופה הסתיים המסחר במגמה חיובית. 

 

נשיא ארה"ב הטרי דונלד טראמפ נכנס השבוע בסערה לבית הלבן לאחר ההשבעה בסוף השבוע, וחתם על מספר צווים, כלכליים ולא כלכליים. בשוק ממשיכים לנסות ולהעריך לאן מועדות פניה של ארה"ב, הכלכלה הגדולה בעולם, שאלה שתשפיע כמובן על השווקים הפיננסיים ברחבי העולם. לאחר שבתחילת השבוע ביטל טראמפ את הצו של קודמו, ברק אובמה והוציא את ארה"ב מה-TPP, היום היה זה תורה של מקסיקו כשחתם על צו המורה להקים חומה לאורך הגבול המשותף עם ארה"ב.

המשקיעים אוהבים את ההחלטות של טראמפ כשנראה שבשלב הראשון יחזיר הנשיא החדש של ארה"ב, את הכלכלה הגדולה בעולם לפסים של צמיחה בשיעורים גבוהים יותר אך לאורך זמן מדובר בהקצאה לא יעילה של משאבים מה שיעיב על הכלכלה הטווח הארוך יותר ובכל מקרה נראה שהמשקיעים אוהבים את המהלכים האלה - שאף אחד לא יהרוס את החגיגה.

 

היום לא פורסמו נתונים כלכליים משמעותיים ולא יישמעו דוברים מטעם הפדרל ריזרב, שכן בשבוע הבא יתכנס הפד לדון בנושא הריבית - ויפרסם את ההחלטה בעניין.

עונת הדוחות בעיצומה, והיום פרסמו תוצאות כספיות, בין היתר, אבוט, בואינג  ונוברטיס לפני פתיחת המסחר. לאחר הנעילה, עוד מבול דוחות כספיים, הפעם של AT&T , איביי , קוואלקום  ולאס וגאס סאנדס .

אלקואה  ריכזה עניין לאחר שסיפקה אמש תחזיות טובות מהתחזיות בשל צפי לביקושים גבוהים לאלומיניום בשנת 2017.

טקסס אינסטרומנטס  במוקד לאחר שהיכתה אמש את התחזיות המוקדמות עם הכנסות ורווח טובים מהצפוי ברבעון הרביעי של 2016.

מניות הרכב דוגמת פורד מוטורס  וג'נרל מוטורס  ריכזו עניין לאחר שהנשיא טראמפ אמר בשיחה עם מנכ"לים בתעשייה האמריקאית כי יפעל להפחתת רגולציה בענף והורדת מסים, אך הזהירם מפני העברת מפעלים מחוץ לארה"ב.

[לפורטל הפיננסי][לבורסות בעולם]