נעילה חיובית בבורסה בת"א; מניות הגז בלטו לשלילה

מנית אפריקה נסחרה בתנודתיות וסיימה בירידה של כ-20%, לאחר שאתמול זינקה בחדות ■ 2016, עד כה: הדאו ג'ונס חיובי, המעו"ף שלילי

הבורסה בתל אביב / צילום: איל יצהר
הבורסה בתל אביב / צילום: איל יצהר

הבורסה בתל-אביב ננעלה היום (ב') במגמה חיובית, על רקע מגמה מעורבת בבורסות אירופה ועליות במסחר בוול סטריט.

 

פעילי השוק בתל-אביב, כמו עמיתיהם בעולם, מתכוננים לסגירת שנת 2016, וזו בהחלט הייתה שנה מעניינת עם אירועים מפתיעים, כגון בחירתו של דולנד טראמפ לנשיאות ארה"ב והברקזיט בבריטניה. 

עדיין, חרף הטלטלות, מדד הדאו ג'ונס עלה עד כה השנה בכ-14%, אך מדד המעו"ף הישראלי מפגר והניב השנה, בינתיים, תשואה שלילית למשקיעים.

תנאי השוק הקורצים, שבבסיסם הריבית הנמוכה, וזאת על רקע הציפייה הגוברת לעלייתה, לאחר שבימים האחרונים עדכן הבנק הפדרלי האמריקאי את שיעור הריבית בארה"ב כלפי מעלה אחרי שנים ארוכות, היוו קרקע פורייה במהלך השנה החולפת לגיוסי חוב של החברות הבורסאיות. אלו מסכמות שנת שיא שאותה לא חווה השוק המקומי שנים ארוכות, וגם השנה היו אלה הסקטור הפיננסי והנדל"ן שהובילו את הפעילות. אלה הנתונים הבולטים לסיכום פעילות שוק האג"ח ה קונצרני לשנת 2016, לפי חברת מידרוג.

70 מיליארד שקל - זהו היקף גיוסי האג"ח הקונצרניות השנתי בשוק ההון המקומי (לרבות הנפקות אג"ח פרטיות והנפקות אג"ח לא סחירות). סכום זה מהווה זינוק של כ-30% ביחס להיקף החוב שגויס בכל אחת מהשנתיים הקודמות (2014-2015), ושיא של תשע שנים בפעילות. הוא רחוק כ-10% בלבד משיא כל הזמנים, שנרשם ב-2007, אז גויסו בשוק האג"ח הקונצרני כ-77 מיליארד שקל.

טבע סוער: ענקית הפארמה הישראלית נקלעת לטלטלה שמאיימת על יציבותה

אפריקה  הוסיפה לרכז עניין לאחר שזינקה אתמול בחדות ללא סיבה נראית לעין.

שותפויות תמר דלק קידוחים , אבנר  וישראמקו  פרסמו היום דיווח, לפיו המשא ומתן מול יוניון פנוסה הספרדית לאספקת גז מתמר למתקני הנזלה בצפון מצרים עדיין בתוקף. הדיווח מנסה להבהיר ידיעה שפורסמה בסוף השבוע בתקשורת הזרה, לפיה מאגרי גז מצריים הם אלה שיספקו את הגז לחברה הספרדית ול-ENI האיטלקית.

[לפורטל הפיננסי][לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח]