נעילה שלילית בוול סטריט לאחר שסין יירטה כלי שיט של ארה"ב

נעילה חיובית בבורסות אירופה ■ אישורי והתחלות הבנייה ירדו בנובמבר לקצב שנתי של 1.09 ו-1.2 מיליון בהתאמה ■ אורקל אכזבה אמש את השוק עם דוחותיה הרבעוניים

אחרי רבעון קטסטרופלי: התאוששות בשוק ההנפקות הראשוניות בוול סטריט ברבעון השני / צילום: רויטרס
אחרי רבעון קטסטרופלי: התאוששות בשוק ההנפקות הראשוניות בוול סטריט ברבעון השני / צילום: רויטרס

המסחר בוול סטריט ננעל היום (ו') בירידות קלות לאחר פתיחה חיובית ועל רקע תקרית דיפלומטית בין סין לארה"ב. אמש ננעל המסחר במגמה חיובית, כשמדד הדאו ג'ונס נמצא במרחק נגיעה מרף ה-20 אלף נקודות. בבורסות אירופה נחתם המסחר בעליות שערים. המדדים המובילים חתמו את השבוע בירידות.

 

"ברויטרס" דיווחו היום כי חיל הים של סין יירט כלי שיט לא מאויש של ארה"ב במים הבינלאומיים בים סין הדרומי. האירוע עלול להצית תקרית דיפלומטית בין שתי המעצמות ומגיע על רקע מתיחות בין שתיהן לאחר שנשיא ארה"ב הנבחר טראמפ יצא נגד מדיניות הסחר עם סין ואף שוחח עם ראש ממשלת טאיוואן, מה שלמעשה שבר מסורת דיפלומטית אמריקאית שהכירה במדיניות "סין האחת". מיד לאחר הדיווח, העליות בוול סטריט נחלשו.

בשווקים ממשיכים לעכל את השלכות העלאת הריבית בארה"ב השבוע, שהייתה כמובן צפויה לחלוטין. עם זאת, כעת מאותתים החוזים, בניגוד להצהרת יו"ר הפד ילן על 3 העלאות ב-2017, על 2 העלאות כאלה בלבד: אחת צפויה בקיץ, ועוד אחת בדצמבר 2017.

 

המשקיע הידוע מארק פאבר, הידוע בכינוי "ד"ר דום", הזהיר היום בראיון לרשת CNBC כי אם הרטוריקה של הנשיא הנבחר טראמפ נגד סין תתממש, וארה"ב תיפתח במלחמת סחר מול סין, היא זו שצפויה להינזק בצורה הקשה יותר, ולאו דווקא הצד הסיני.

"נראה כי הירידה לאחר החלטת הפד הייתה רק עצירה לנשום. הכלכלה האמריקאית איתנה מספיק על מנת לספוג מספר העלאות ריבית בשנה הבאה, וזו לא סיבה למכור מניות. הסוחרים גם אינם מוכנים בינתיים להמר נגד הנשיא טראמפ", ציינו ב-Interactive Investor.

לוח המאקרו דליל היום, תוך התמקדות בשוק הדיור. ב-15:30 שעון ישראל פורסמו נתוני אישורי והתחלות הבנייה, שירדו בהתאמה ל-1.09 מיליון ו-1.2 מיליון בקצב שנתי, בעוד בשוק ציפו לקצב של 1.24 מיליון ו-1.23 מיליון. באוקטובר אישורי הבנייה עמדו על קצב של 1.26 והתחלות הבנייה עלו ל-1.32 מיליון.

אורקל  עמדה במוקד לאחר שענקית התוכנה דיווחה אמש כי הכנסותיה ברבעון החולף רשמו עלייה של 0.5% והסתכמו ל-9.04 מיליארד דולר, בעוד הרווח הנקי ירד ל-2.03 מיליארד דולר או 48 סנט למניה לעומת 2.2 מיליארד דולר ברבעון המקביל אשתקד. אנליסטים ציפו מאורקל להציג רווח של 60 סנט למניה על הכנסות בגובה 9.11 מיליארד דולר.

דיסני  בלטה על רקע היציאה לאקרנים בסוף השבוע הקרוב של הסרט "רוג אחת: סיפור מלחמת הכוכבים". 

[לפורטל הפיננסי][לבורסות בעולם]