נעילה שלילית בוול סטריט; גאפ קרסה כ-17% לאחר הדוחות, הנפט התחזק

ילן אמרה אתמול בקונגרס כי העלאת הריבית קרובה ■ עונת הדוחות לקראת סיום; אפלייד מטריאלס וגאפ אכזבו את השוק ■ בכיר בפד: השאלה המהותית שעל הפרק היא קצב העלאות הריבית ב-2017

סוחרים בוול סטריט/ צילום: רויטרס
סוחרים בוול סטריט/ צילום: רויטרס

המסחר בוול סטריט ננעל היום (ו') בירידות שערים, בהתאם למגמה בבורסות אירופה ובעוד המשקיעים מעכלים את אמירותיה של ג'נט ילן אתמול בקונגרס. בסיכום שבועי, המדדים המובילים בוול סטריט סיימו בעליות קלות.

 

בשווקים ממשיכים לבחון ולהעריך את השפעות העלאת ריבית על ידי הפד כבר בחודש הבא, אפשרות שהפכה אמש לריאלית במיוחד כאשר יו"ר הפד ג'נט ילן אמרה כי "הריבית בארה"ב תעלה בקרוב, וציינה כי אסור להשתהות במועד העלאת הריבית כדי למנוע סיכונים מיותרים".

ילן הציגה, בעדות בפני ועדת הכלכלה של הקונגרס האמריקאי, עמדה נצית והודיעה כי תמשיך לכהן בתפקידה עד למועד הסיום המקורי של הקדנציה שלה, בניגוד לספקולציות שגרסו כי תתפטר בשל בחירתו של דונלד טראמפ לנשיאות.

לוח המאקרו דליל היום, כאשר ב-17:00 (שעון ישראל) פורסם מדד האינדיקטורים המובילים  לחודש אוקטובר, שעלה בהתאם לצפי ב-0.1%.

השווקים ממשיכים לעקוב אחר רמזים בנוגע לכלכלת ארה"ב בכלל, ועיתוי העלאת הריבית בפרט. לפני פתיחת המסחר נשא דברים נשיא שלוחת הפד בסיינט לואיס ג'יימס בולארד ואמר כי הוא נוטה להיות בעד העלאת הריבית בחודש הבא תוך שהוא מציין כי השאלה המהותית שעל הפרק היא מה יהיה קצב העלאות הריבית ב-2017. אסתר ג'ורג', נשיאת שלוחת הפד בקנזס סיטי  אמרה כי כלכלת ארה"ב תרוויח מהעלאת הריביות מוקדם יותר.

עונת הדוחות לקראת סיום, והיום מדווחות, בין היתר, פוט לוקר  ואברקרומבי אנד פיץ'.

מחיר היעד של מניית בסט ביי  הועלה על ידי RBC Capital, מ-42 דולר ל-47 דולר.

סיילספורס  ריכזה עניין לאחר שהחברה דיווחה על עלייה בהכנסותיה והעלתה תחזיות. מהצד השני, אפלייד מטריאלס  איכזבה את השוק כשפספסה את התחזיות הרבעוניות.

גם גאפ  עמדה במוקד, עם פרסום הדוחות הכספיים אמש אשר כללו תחזיות חלשות מהציפיות המוקדמות בשוק.

[לפורטל הפיננסי][לבורסות בעולם]