תשואות האג"ח הממשלתי האמריקאי חוצות את רף של 2%

(עדכון) - הלילה העריך יוסי לוי, מנכ"ל מור בית השקעות, כי בחירה של טראמפ תביא את תשואות האג"ח הממשלתי האמריקאי קרוב ל-2.5%

וול סטריט / צילום: רויטרס
וול סטריט / צילום: רויטרס

הבחירה של טראמפ גורמת, כצפוי, לסערה בשוק האג"ח. התשואות של האג"ח הממשלתי ל-10 שנים מזנקות בלא פחות מ-19 נקודות וחוצות את הרמה של 2%. באופן לא מפתיע, תשואות האג"ח הממשלתי המקסיקני מזנקות ב-34 נקודות ונסחרות בתשואה של 6.5%.

יוסי לוי, מנכ"ל מור בית השקעות, אמר הלילה ל"גלובס" כי התרחיש של בחירת דונלד טראמפ לנשיא ארה"ב תביא את האג"ח הממשלתי האמריקאי קרוב לתשואות של 2.5%. לוי הוסיף עוד כי הכלכלה הפנים אמריקאית תיהנה מביקושים ובעיקר הכוונה היא לחברות התשתיות וחברות הפארמה שסבלו בחודשים האחרונים מסנטימנט שלילי לאחר שממשל אובמה שנמתך בידי הילארי קלינטון פתח במתקפה על מדיניות התמחור של חברות אלה.

החשש הגדול מהמדיניות הכלכלית של טראמפ נוגע להגדלת הגירעון האמריקאי שיקרין באופן שלילי על הדולר אולם מנגד התאוששות של הכלכלה המקומית, ככל הנראה על חשבון הכלכלה הגלובלית יעשה טוב לארה"ב. הפעולות הצפויות של טראמפ (למרות שעד כה לא באמת יודעים מה המדיניות הכלכלית שלו) אמורות לייצר אינפלציה (לפחות לפי הציפיות מהמסחר באג"ח) מה שלוחץ מעלה את תשואות האג"ח הממשלתי.