רכישה שישית לפרוטרום השנה: קבוצת רדברוק האירית

פרוטרום תרכוש 100% ממניות החברה האירית בתמורה לכ-45 מיליון דולר ■ הסכם הרכישה כולל מנגנון תמורה עתידית, המבוסס על ביצועיה העסקיים העתידיים של החברה

אורי יהודאי / צילום: איל יצהר
אורי יהודאי / צילום: איל יצהר

יצרנית תמציות הטעם וחומרי הגלם פרוטרום  ממשיכה בגל הרכישות שלה: החברה הודיעה היום (ד') על חתימת הסכם לרכישת 100% ממניות החברה האירית Redbrook Ingredients Services Limited (רדברוק), בתמורה לכ-44.8 מיליון דולר (40 מיליון יורו). הסכם הרכישה כולל מנגנון תמורה עתידית, המבוסס על ביצועיה העסקיים העתידיים של החברה האירית. העסקה מומנה באמצעות חוב בנקאי.

אחד ממאפייניה המרכזיים של פרוטרום, נזכיר, הוא אסטרטגיית הרכישות האגרסיבית שלה. בשנת 2015 ביצעה החברה 11 רכישות, ובשנה הנוכחית ביצעה כבר 5. 

"אנו פועלים לאיתור ולביצוע רכישות אסטרטגיות נוספות של חברות ופעילויות בתחומי פעילותנו, תוך דגש מיוחד על שווקים בעלי קצבי צמיחה גבוהים, ויש לנו צנרת חזקה של רכישות אסטרטגיות פוטנציאליות. נמשיך ליישם את אסטרטגית הצמיחה המהירה והרווחית שלנו, המבוססת על שילוב צמיחה פנימית רווחית ורכישות אסטרטגיות, להשגת היעדים שהצבנו לאחרונה - מכירות של לפחות 2 מיליארד דולר, עם שיעור EBITDA של מעל 22% בפעילויות הליבה שלנו, עד שנת 2020", כך אמר אורי יהודאי, נשיא ומנהל העסקים הראשי של קבוצת פרוטרום, בהתייחסו לרכישה.

רדברוק נוסדה בשנת 1987 ולה שני מרכזי מו"פ, שיווק ומכירות, ואתר ייצור, והיא פועלת באירלנד ובבריטניה. החברה מונה 39 עובדים ופעילותה העיקרית היא בפיתוח, בייצור ובשיווק של פתרונות טעמי Savory (ספקטרום הטעמים הלא מתוקים). מכירות רדברוק, בהתאם לשערי מטבע נוכחיים, הסתכמו ב-12 החודשים המסתיימים ביוני 2016 לכ-25.4 מיליון דולר (כ- 22.7 מיליון יורו). 

נעם פינקו ואברהם פרלמוטר ממחלקת מחקר Sell Side בפסגות הגיבו לרכישה של פרוטרום וציינו כי לא מדובר ברכישה ענקית אך בהחלט רכישה בסדר גודל גבוה משמעותית מהממוצע עבורה, רכישה אסטרטגית. "שוק טעמי ה-SAVORY נמצא בצמיחה ופרוטרום רואה בו מנוע צמיחה אסטרטגי חשוב עבורה והינה מובילת שוק בו.

"הרכישה צפויה להעמיק את פעילות פרוטרום ונתח השוק שלה באירלנד ואנגליה וכן לחזק את מה שהחברה יודעת לעשות מצויין - -cross-selling (מכירה צולבת) - קרי למכור את מוצריה היחודיים של רדברוק גם בשווקים אחרים תוך שימוש בתשתית השיווק והמכירות הגלובלית שלה ולחלופין למכור מוצרים אחרים של החברה באנגליה ובאירלנד (לשם נכנסת החברה לראשונה)", נמסר.