לאומי: לסופ"ש האלים לא תהיה השפעה מהותית - אם בכלל

דניאל רפפורט, ראש דסק נגזרים: "צריך לזכור שהמדדים המובילים בוול סטריט עלו מתחילת השנה בכ-5%, השוק שלנו ירד בכ-4.5%, ואילו השוק הטורקי עלה 15%"

סוחרים בוול סטריט/ צילום: רויטרס
סוחרים בוול סטריט/ צילום: רויטרס

"אני לא רואה השפעה מהותית על השוק הישראלי שמושפע בעיקר מביצועי החסר של מניות הפרמצבטיקה. השפעת סוף השבוע האלים על השוק הישראלי יהיו מתונות - אם בכלל. צריך לזכור שאנחנו בחודשי הקיץ - עונת המלפפונים - ולכן אני גם לא צופה תנודתיות גבוהה" אומר הערב דניאל רפפורט, מנהל תחום נגזרים בלאומי שוקי הון, שהוא אחד השחקנים הדומיננטיים בשוק המקומי.

"צריך לזכור שהחלק הצרפתי בסוף השבוע האלים הזה התחיל עוד בלילה שבין חמישי לשישי והיה מסחר גם באירופה וגם בארה"ב, השווקים הגיבו במתינות ולכן נראה היה שהחלק הצרפתי עבר בלי זעזועים, החלק הטורקי התחיל בלילה שבין שישי לשבת וההשפעה המידית הייתה הירידה של 5% בלירה הטורקית. בסופו של יום ארדואן השתלט על המצב ולכן אני מעריך שהלירה הטורקית תתאושש כבר בתחילת המסחר.

"טורקיה היא שוק מתפתח וכדי להיכנס למסגרת הנכונה צריך לזכור שהמדדים המובילים בוול סטריט עלו מתחילת השנה בכ-5%, השוק שלנו ירד בכ-4.5% בעוד השוק הטורקי עלה ב-15% אז ניתן מכאן להניח שהשפעות סוף השבוע יהיו בכיוון של מימושים בבורסה הטורקית, התחזקות של הלירה המקומית ומעבר לכך לא נראה השפעה רוחבית".

 

רפפורט מעריך כי השוק האירופאי ימשיך להניב ביצועי חסר (שם מכובס לירידות עו עליות בשיעורים נמוכים מהשווקים האמריקאים) לעומת השוק האמריקאי. "בארה"ב עונת הדוחות התחילה באופטימיות. המצב הכלכלי בסך הכל בסדר, נתוני המאקרו חיוביים ולכן נראה שהמגמה הזו תימשך" מציין רפפורט.

לגבי השוק המקומי, מעריך רפפורט כי הבורסה בישראל סובלת מביצועי חסר בעיקר בשל ביצועי החסר של חברות הפרמצבטיקה שמשקלן במדד ת"א 100 הוא 25% (טבע, מיילן, פריגו ואופקו). טבע נמצאת בנקודה מאתגרת כשהיא אמורה לגייס השבוע (כפי שנחשף ב"גלובס") 20 - 25 מיליארד דולר, פריגו נמצאת עדיין בשלבי העיכול של חילופי הגברי בהנהלה כך שרק מיילן הניבה ביצועים סבירים.

"ההשפעה עלינו לא תהיה מהותית, הבורסה בתל-אביב נתנה בשבוע שעבר ביצועים יפים, ולכן אנחנו מעריכים שיכול להיות ריבאונד של השוק אבל בסך הכל השוק הישראלי צפוי לתת ביצועים סבירים ולכן ההמלצה שלנו נותרת - להשאיר חשיפה לשוק המניות בוודאי כל עוד סביבת הריבית נותרת נמוכה".