נעילה שלילית בוול סטריט; הנפט צנח, תשואות האג"ח בשפל

נעילה מעורבת עם נטייה לירידות בבורסות אירופה: הפוטסי ננעל בעליה לאחר הודעתו של הנגיד הבריטי ■ הליש"ט הגיעה היום לשפל של 31 שנה מול הדולר

וול סטריט / צילום: רויטרס
וול סטריט / צילום: רויטרס

המסחר בוול סטריט ננעל היום (ג') במגמה שלילית, בהמשך למגמה מעורבת עם נטייה לירידות שנרשמה בבורסות אירופה. מחירי הנפט ירדו היום בחדות והעיבו על הבורסות בניו-יורק. אתמול לא התקיים מסחר בוול סטריט לרגל יום העצמאות האמריקאי, אך ביום שישי ננעל המסחר בניו-יורק בחיוב וחתם שבוע של עליות של כ-3%.

 

אומנם הבורסות המובילות בעולם תיקנו מעלה את מרבית הירידות החדות שנרשמו לאחר ההפתעה מההחלטה הבריטית לפרוש מהאיחוד האירופי, אך כאמור, גם היום וגם אתמול המדדים המובילים באירופה בולטים לשלילה.

בהתאם לכך, בבנק אוף אמריקה מעריכים כי התנודתיות הגבוהה בשווקים תימשך וכי השווקים עדיין לא תימחרו באופן סופי את ההשלכות של ה"ברקזיט". 

בחוסר הוודאות הנוכחי, העלאת הריבית בארה"ב בחודש יולי נראית לא סבירה, והשווקים מתמחרים כעת סיכוי להעלאת ריבית אחת בלבד - בדצמבר. 

"אולי עכשיו מדובר רק בעניין של זמן עד שהמשקיעים יתחילו לתהות שוב אם לבנקים המרכזיים באמת יש כלים להתמודד עם הרוח הנגדית שמאיימת על הכלכלה העולמית", אמר אחד האנליסטים של Rabobank.

תשואת האג"ח הממשלתי ל-10 שנים, שנחשבת לחוף מבטחים בתקופות של אי וודאות, ירדה היום לרמה של 1.368%, שפל של כל הזמנים, ואילו תשואת האג"ח ל-30 שנה ירדה לרמה של 2.1471%.  

מחירי הנפט  נסחרו היום בירידות חדות בשל חששות המשקיעים מפני משבר כלכלי שעלול להוביל לירידה חדה בביקוש לזהב השחור. הנפט מסוג WTI ירד ב-4.9% ל-46.6 דולר לחבית, והברנט נחלש ב-4.2% ל-48 דולר לחבית. לעומת זאת, הזהב  והכסף , שנחשבים לאפיקים יציבים יותר שאליהם נוהגים המשקיעים לפנות בתקופות של אי ודאות, נסחרו בעליות. זאת, לאחר שאתמול העפילו לשיא של שנתיים.

עוד חודש שלילי בוול סטריט - אבל פחות למניות הישראליות

 

לוח המאקרו היה ריק היום, למעט נתון אחד - דוח הזמנות הרכש החדשות ממפעלים לחודש יוני - שפורסם בשעה 17:00, ורשם ירידה של 1%. הצפי עמד על ירידה של 0.8%, לאחר שבחודש מאי נרשמה עלייה של 1.9%.

 

החשש המחודש מפני הברקזיט בא לידי ביטוי גם בשער החליפין של הליש"ט, שצנחה מוקדם יותר היום לשפל חדש של 31 שנה ונסחרת כעת מול הדולר סביב 1.31 דולר לליש"ט, ירידה של כ-1.1%. הין, שנחשב גם הוא לחוף מבטחים, מתחזק היום מול הדולר ונסחר סביב 102 ין לדולר. התחזקות הין פוגעת בייצוא היפני ולכן הכבידה על מדד הניקיי שירד בכ-0.7%.

מניית יצרנית הרכב טסלה  נסחרה בירידות על רקע נתוני המסירות המאכזבים שהחברה פרסמה ביום א', שלפיהם החברה מסרה רק 14 אלף רכבים ברבעון השני, אף שהיעד שלה עמד על 17 אלף רכבים.