קבורת חמור: עסקי מחזור האשפה של וו.טי.פי נמכרים ב-3 מ' ש'

רק לפני כשנה וחצי נסחרה החברה הכושלת, שהייתה בשליטת אבנר ארזי ואמיר ברמלי, לפי שווי שוק של 230 מיליון שקל

הפיאסקו המהדהד של חברת מיחזור האשפה וו.טי.פי (WTP ) מבית אבנר ארזי ואמיר ברמלי מגיע לסופו. הבוקר דיווחה החברה הציבורית הכושלת על מכירת קו הייצור שלה בחיפה לצד שלישי, שאינו קשור לחברה או לבעל השליטה בה, תמורת 3 מיליון שקל בתוספת מע"מ.

לפי החברה, המכירה נעשית "בשים לב לעובדה כי אין בידי החברה הכספים הנדרשים כדי להפעיל את קו הייצור", והיא נעשית באישור בנק הפועלים, המחזיק עליו שיעבוד מדרגה ראשונה ויקבל את התמורה מהעסקה. בנובמבר האחרון הגיש הפועלים בקשת פשיטת רגל נגד אבנר ארזי, מייסד פעילות החברה, בשל חוב של יותר מ-30 מיליון שקל.

שבועות ספורים לפני פשיטת הרגל עברה השליטה בוו.טי.פי לידיו של ארזי משותפו בחברה, אמיר ברמלי, בעקבות ההסתבכות והחקירה הפלילית אליה נקלע ברמלי. בוו.טי.פי מציינים היום כי מלבד אישור הבנק, המכירה כפופה לחתימת הסכם שכירות מול הרוכש לשטח המפעל לחמש שנים, בדמי שכירות חודשיים של 30 אלף שקל בחודש לא כולל מע"מ, עם אופציה להארכה לחמש שנים נוספות בדמי שכירות בהתאם לשימוש. המפעל ממוקם ברחוב חלוצי התעשייה באזור התעשייה במפרץ חיפה בשטח של כ-5 דונם, מהם 1.2 דונם שטח בנוי.

מדוחות 2015 של וו.טי.פי שפורסמו בסוף החודש שעבר עולה כי בעלי הקרקע הם קרובי משפחתו של בעל השליטה ארזי, שחתמו מול החברה על חוזה שכירות בין השנים 2013-2018 בדמי שכירות חודשיים של 50 אלף שקל. עוד מצוין בדוחות כי "לאור העדר מזומנים מספיקים לא מתקיימת נכון למועד הדוח כל פעילות במפעל החברה".

יחד עם הקריסה בעסקיה, נפלה גם מניית החברה ואיבדה כמעט את כל ערכה (כ-95%), כשיום היא משקפת ל-וו.טי.פי שווי מצומק של 7 מיליון שקל. בשיאה, בסוף 2014, נסחרה החברה בשווי של קרוב ל-230 מיליון שקל.

לא ייצרה הכנסות

לפי החברה, קו הייצור מורכב ממספר מכונות שקולטות פסולת ביתית ומייצרות מהן פתיתי פלסטיק קטנים המהווים חומר גלם לחברות בתחום הפלסטיק, וכושר הייצור שלו הוערך בכ-30-40 טונות תוצרי מיחזור ביום.

בדוחות 2014 של וו.טי.פי, שפורסמו כמה חודשים לאחר הכנסת פעילותה לבורסה באמצעות רכישת שלד בורסאי (פילת גרופ), דיווחה החברה כי המפעל מוכן להפעלה מיידית, אולם למרות זאת, מאז היא התקשתה ליצור לעצמה הכנסות משמעותיות וקרסה. ביולי 2015 אמר ברמלי ל"גלובס", אחרי שחבר לארזי, כי "מדובר במפעל שכבר עובד ומייצר, והמודל עובד". אך למרות ההצהרות הללו, וו.טי.פי לא הצליחה לייצר לעצמה הכנסות ולדוחות החברה מוצמדת הערת "עסק חי" כבר רבעונים רבים.

רואי החשבון של וו.טי.פי מפנים את תשומת לב המשקיעים בדוחות האחרונים לגירעון של 15 מיליון שקל בהון העצמי, ושל 19 מיליון שקל בהון החוזר, וכן להפסד השנתי של 22 מיליון שקל שהיא הציגה בסיכום 2015. בשנתיים הקודמות (2013-2014), מאז הוכנסה פעילות וו.טי.פי לבורסה, לא היו לחברה הכנסות משמעותיות והפסדיה הצטברו ל-12 מיליון שקל.

הקריסה של מניית וו.טי.פי בשנה וחצי האחרונות
 הקריסה של מניית וו.טי.פי בשנה וחצי האחרונות