אובר משיקה משלוחים ממסעדות גם באירופה

המהלך של אובר מתרחש בתקופה שבה משקיעי ההון סיכון מתחילים להירתע מתחום המשלוחים, שחווה גידול חד במימון בשנים 2014 ו-2015 אך "התקרר" בחודשים האחרונים

זירת הקרב על שירותי משלוחי המזון מתחממת על רקע כוונתה של חברת אובר (Uber) להשיק שירות חדש של משלוחים ממסעדות בפריז, מלבורן וב-6 ערים בארה"ב במהלך השבועות הקרובים.

חברת הסטארט-אפ, שמוכרת בזכות פריצת הדרך שערכה בענף המוניות, חותרת לחולל מהפיכה דומה בשוק משלוחי המזון, המאופיין בתחרות גבוהה. לאחר שערכה פיילוט של אפליקציית המשלוחים ממסעדות שלה בערים טורונטו ולוס אנג'לס, אובר השיקה אתמול (ג') את האפליקציה ב-3 ערים בארה"ב, ובכוונתה להתרחב במהירות ליותר מתריסר ערים ברחבי העולם.

המהלך של אובר מתרחש בתקופה שבה משקיעי ההון סיכון מתחילים להירתע מתחום המשלוחים, שחווה גידול חד במימון בשנים 2014 ו-2015 אך "התקרר" בחודשים האחרונים.

חברות רבות אחרות הממומנות על-ידי גופי הון סיכון מתקשות להמשיך ולהתקיים בסביבה התחרותית מאוד של משלוחי מזון, בעיקר לאחר שאובר ואמזון הגדילו את ההשקעות שלהן בתחום.

הקורבן האחרון של הקרב על השוק היא SpoonRocket, חברה לשירותי משלוחים ממסעדות, שהכריזה ביום שלישי על סגירתה, לאחר שלא הצליחה לגייס את המימון הדרוש לה.

החברה, שגייסה קודם לכן כ-13 מיליון דולר, נימקה את הסגירה ב"היעדר עניין מצד קהילת ההון סיכון בחברות לפי דרישה כמו SpoonRocket". זהו אחד הסימנים הברורים ביותר עד כה לתחרות העזה הניטשת בתחום.

טרביס קלניק, מייסד אובר, דיבר על חזונו ליצור רשת לוגיסטית שתהיה "אמינה כמו מים זורמים, בכל מקום ועבור כולם". רוב הכנסותיה של אובר מגיעות משירותי הסעה של אנשים, אך היא גם מציעה שירותי הובלה של חבילות בערים מסוימות.

בעבר היה לחברה שירות של "משלוח מיידי" במסגרת אפליקציית ההסעות שלה, שבאמצעותו ניתן היה להזמין פריטי מזון מוכן כמו כריכים בשעת ארוחת הצהריים.

אולם שירות משלוחי המזון החדש יפעל באמצעות אפליקציה נפרדת ויספק משלוחי מזון ממסעדות במשך כל שעות היממה. גם המסעדות וגם הלקוחות ישלמו דמי משלוח.

"למדנו מהר מאוד שהזמנת נסיעה והזמנת ארוחה הן שתי חוויות שונות מאוד", כך כתב צ'טאן נראין, מנהל המוצר של UberEats, בבלוג של החברה.

הרחבת השירות מאיימת על חברות כמו Postmates, שאמורה לצאת לסיבוב גיוס, ו-GrubHub, שמחיר המניה שלה נחתך בחצי בשנה החולפת. אמזון, מתחרה נוספת, הגדילה גם היא את היקף שירותי משלוחי המזון שלה, הזמינים כיום ב-7 ערים בארה"ב. השירות ניתן למנויים בתוכנית Prime.