קפלן מבקש הגינות

אם יש משהו שלא חסר לך, אביגדור קפלן, זה כסף. מנגד, מאוד חסרה לך רגישות

אביגדור קפלן / צילום: תמר מצפי
אביגדור קפלן / צילום: תמר מצפי

כאשר עוסקים בפרשת הבונוסים למנהלים ולבעלים של חברות, חשוב שכולנו נזכור עובדה אחת: הם באמת מאמינים שמגיע להם. ברגע שאדם הופך להיות עשיר, הוא נכנס לאורח חיים שמתנהל, רובו ככולו, בקרב אנשים כמותו. אצלם ערכו של אדם - ממונו.

שלוש משרות

זה מה שעומד בשורש תגובתו של אביגדור קפלן, יו"ר רבוע כחול השולטת במגה, לביקורת הציבורית על הבונוס (כחצי מיליון שקל) שקיבל בימים אלה. כלומר, בימים בהם מגה עומדת להיסגר ולפטר בתוך כך מאות עובדים.

"גלובס" שאל את קפלן כיצד הוא מרגיש בעניין זה, וכך השיב: "אני עובד ב-3 משרות מסביב לשעון ומרוויח שליש ממה שהרוויח קודמי, ממגה לא לקחתי פרוטה ולכן לקחת את הבונוס שקיבלתי, ולעשות ממנו עניין - זה פשוט לא הוגן".

אולי היה צריך לנכות?

עובד ב-3 משרות, הוא טוען. קפלן חושב שזו סיבה טובה לתת לו בונוס. ואני אומר כמה דברים:

נתחיל מזה שאתה, מר קפלן, מקבל שכר עבור כל משרה שלך. למה אתה צריך לקבל תוספות בצורת בונוס? מה גם שזו דווקא יכולה להיות סיבה לנכות מהכנסתך. הרי אדם לא יכול לעבוד יותר מ-24 שעות ביממה. בעצם 18 שעות, אם מורידים 6 שעות שינה. ויש גם פגישות, בילויים, קוקטיילים, חוץ לארץ, מחלות וכו'.

נגיד שנשארות לעבודה נטו 12 שעות ביממה? בקושי, אבל נגיד. בשעות אלה אפשר לעשות עבודה אחת, אפשר שתיים ואפשר גם שלוש. אבל ברור לגמרי שככל שמספר המשרות גדול יותר - כך הזמן שמקדישים לכל אחת הוא קטן יותר. כלומר, מגה למשל לא קיבלה מקפלן את מלוא הזמן שהייתה ראויה וזקוקה לו. אולי בכלל זו הסיבה, לפחות אחת מהן, לנפילת מגה?

כבר קיבל פרוטה ממגה

אתה מרוויח, כך אתה טוען, שליש ממה שהרוויח קודמך? שניתן לך קלינקס? הרי המשמעות היא שקודמך קיבל יותר מדי - ולא שאתה מקבל פחות מדי. אז מה אתה בוכה?

אתה אומר שממגה לא קיבלת פרוטה? למה? כי ציפית לקבל את הבונוס הכולל המון פרוטות. בשום שלב לא חלמת לסיים את תפקידך במגה מבלי לקבל תשלום. עובדה.

בשורה התחתונה, מר קפלן, לא הבנת איך זה ייראה בתקופה של פיטורים? לא יכולת לוותר? הרי אם יש משהו שלא חסר לך, זה כסף. לעומת זאת, מה שמאוד חסר לך, מסתבר, זו קצת רגישות ציבורית, טיפה אמפתיה לעובדים שאין להם כסף. ואתה אומר ש"זה לא הוגן" כלפיך?!