ביה"ד: טייסי אל-על לא שיבשו טיסות; אל-על: הם כן משבשים

לדברי ביה"ד, "נראה כי החברה מטילה על הטייסים את האשמה בביטולי טיסות גם כאשר אין זו דווקא אשמתם" ■ הנהלת אל-על בתגובה: "בעת האחרונה נוכחנו לדעת כי הטייסים שולטים בשיבושי הטיסות"

בשבועות האחרונים הנהלת חברת התעופה אל-על טוענת כי טייסיה נוקטים עיצומים במחאה על מחסור בכוח-אדם ובעצם משבשים את העבודה. לאחרונה אף בוטלה טיסה מתל-אביב לבנגקוק והועברה לבוקר שלמחרת, וזאת לאחר שההנהלה טענה כי הטייסים שיבשו את העבודה. הטייסים מצידם טענו בתגובה כי ההנהלה היא זו ששיבשה את העבודה ולא הם.

בית הדין האזורי לעבודה קבע היום (ד') כי הנהלת אל-על לא הוכיחה ו"לא הביאה ראייה לקיומה של שביתה ו/או עיצומים" של טייסיה "ו/או להנחיה שניתנה על-ידי מי מהוועד לחרוג מסדרי העבודה הנהוגים".  

מנגד, נקבע, "הוכח דווקא כי טייסי החברה מבצעים מזו תקופה ארוכה שעות טיסה בהיקף משמעותי החורג ממשרה מלאה, תוך שהם עושים מאמץ גדול לאייש את כל הטיסות". 

בית הדין החליט לתת משקל "לתגובות האותנטיות הרבות של הטייסים", וקבע כי "על פני הדברים עולה כי כל אי-איוש טיסה או בקשה לפיצול טיסה היו במקומן, וכל מגבלה ו/או מחלה אישית אחרת הייתה מתועדת ומוצדקת". 

מעבר לכך, בית הדין ציין כי "נראה כי החברה מטילה על הטייסים את האשמה בביטולי טיסות גם כאשר אין זו דווקא אשמתם".  

לפיכך, בין הדין דחה את בקשת הנהלת אל-על לסעדים זמניים. 

מוועד טייסי אל-על נמסר: "פסק הדין מדבר בעד עצמו. לאור החלטת בית הדין אנו מקווים שהנהלת אל-על תשנה את דרכיה ותפסיק לחלוטין את שלל ההשמצות הבלתי מרוסנות כלפי הטייסים מול הקהל אותו הם מטיסים נאמנה. אנו נמשיך לבצע את המשימות היומיומיות באותן רמות בטיחות, שירותיות ומסירות המאפיינות אותנו".  

מאל-על נמסר בתגובה כי "בעת האחרונה נוכחנו לדעת כי הטייסים שולטים בשיבושי הטיסות. אל-על תמשיך לעשות מאמצים ניכרים על-מנת למנוע פגיעה בלקוחותיה ולהוציא את הטיסות כסדרן".