עובדי התעשייה האווירית זועמים על ההתייעלות שיוזמת ההנהלה

ארגון העובדים זועם על הקפאת הטבות חריגות לעובדים, פיטורים של עובדים לא קבועים, צמצום במספר ימי ההשתלמות לעובדים בשכר והקשחת הקריטריונים לקבלת קידום

לא שקט בתעשייה האווירית: עובדי החברה הביטחונית-ממשלתית קיימו היום (ד') אסיפת הסברה בעקבות שורה של מהלכי התייעלות שההנהלה מנסה להוביל בחודשים האחרונים, ונועדו לצמצם עלויות ולשפר את הרווחיות.

בין המהלכים שמקוממים את ארגון העובדים, החלטה שהתקבלה בחברה להקפאת הטבות חריגות שמקבלים עובדים, פיטורים של עובדים לא קבועים, צמצום במספר ימי ההשתלמות לעובדים בשכר והקשחת הקריטריונים לקבלת קידום. מהלכי ההתייעלות גובשו בהנהלת החברה במשך חודשים ארוכים על רקע רמת הרווחיות הנמוכה שלה ובייחוד בפעילותה בתחום האזרחי.

באספה טענו העובדים כי מדובר במהלכים חד-צדדיים, שמפרים הסכמים ארוכי שנים שהסדירו את יחסי העבודה בחברה. בתעשייה האווירית מועסקים 16 אלף עובדים בקירוב. בימים האחרונים הכריז יו"ר ארגון העובדים בחברה אהוד נוף על סכסוך עבודה. נוף נבחר לתפקיד היו"ר לפני כחודשיים וחצי, והחליף את שר הרווחה חיים כץ (הליכוד) שכיהן בתפקיד במשך שנים ארוכות.

כץ נאלץ לפרוש מהתפקיד עם מינויו לשר. מקורבים לסוגיה אמרו היום: "לא יהיה בלתי-סביר להניח כי המהלך של נוף הוא מפגן כוח לאחר שמונה לתפקיד החדש". אלא שגורמים אחרים המעורים במשבר בחברה טענו כי התעשייה האווירית מנסה לאתגר את יו"ר ארגון העובדים הנבחר, ו"לבחון את גבולות הגזרה שלו". נוף עצמו סירב להתייחס למשבר בין הנהלת החברה לארגון העובדים ואמר: "אני לא מנהל את ענייני ארגון העובדים באמצעות התקשורת".

התעשייה האווירית עמדה בשנה האחרונה במרכזן של כמה פעולות ביקורת שעשתה בה רשות החברות הממשלתיות בראשות אורי יוגב. בדוחות של הרשות נמתחה ביקורת חריפה על הנהלת החברה בגין טיב מערכות היחסים בינה לארגון העובדים והממצאים מצביעים על אי-סדרים שהוגדרו מהותיים.

לצד מהלכי ההתייעלות המתוכננים בחברה, ומקוממים את ארגון העובדים שלה, בחודשים האחרונים הנהלת התעשייה האווירית עצרה את הזרמת הכספים השוטפת מצדה לקופת הוועד - למימון של פעולות רווחה ופנאי לעובדים.

הנהלת התע"א מסרה בתגובה: "כחלק מתהליך מתמשך להגברת כושר התחרות של החברה, בוחנת הנהלת התע"א בכל עת צעדים שיבטיחו את המשך צמיחתה. ההנהלה נמצאת בהידברות שוטפת עם ארגון העובדים בנושאים שעל הפרק".