ביה"ד מתערב בשכר טייסי אל-על שקורקעו בגיל 65

קבע כי אל-על צריכה לפעול ולשאוף להעניק לטייסים שקורקעו מטיסה עקב הגיעם לגיל 65 והועברו לעבודה על הקרקע, שכר שווה ערך לזה שמקבלים בעלי ותק דומה בחברה המשמשים בתפקיד קרקעי

חברת התעופה אל-על צריכה לפעול ולשאוף להעניק לטייסים שקורקעו מטיסה עקב הגיעם לגיל 65 והועברו לעבודה על הקרקע, שכר שווה ערך לזה שמקבלים בעלי ותק דומה בחברה המשמשים בתפקיד קרקעי. זאת, תוך הותרת כל תוספות השכר שנצברו לטייסים הוותיקים ושאינן תלויות במילוי תפקיד אווירי - כך קבע היום (א') בית הדין האזורי לעבודה בתל-אביב, במסגרת סכסוך קיבוצי שעניינו זכויות טייסי אל-על ש"קורקעו" לאחרונה עם הגיעם לגיל 65, במקום 67. זאת, לאור יישום אמנה בינלאומית בדבר גילם המקסימלי של טייסים.

עוד נקבע, בין היתר, כי אל-על צריכה לפעול בתום-לב ולהציע לטייסים הוותיקים שקורקעו תפקידי קרקע בכירים בהתאם לכישוריהם, "ולא לדחוק את רגליהם מכל תפקיד בכיר קרקעי".

עם זאת, בית הדין לעבודה דחה את דרישת הטייסים המקורקעים וההסתדרות לשלם להם את אותו השכר שהשתכרו מעבודתם כטייסים באוויר. לדברי בית הדין, הדרישה הזו אינה סבירה, "שכן אז יהיה בכך גם משום אפליה כלפי עובדים ותיקים אחרים באותם תפקידים" (תפקידי קרקע, ח"מ).