האו"ם ו-Uber ביטלו יוזמה ליצירת מיליון מקומות עבודה לנשים

זאת, עקב לחץ מארגוני עובדים וארגונים בלתי ממשלתיים ■ חברת הזמנת הנסיעות שהוקמה בשנת 2009 פועלת כיום בכמעט 300 ערים ב-54 מדינות, ונדרשת להתמודד עם דרישות רגולטורים ועם מחאות מאת נהגי מוניות ולימוזינות ברחבי העולם

אובר  / צילום: בלומברג
אובר / צילום: בלומברג

האו"ם חזר בו מן התוכניות לחבור אל חברת Uber כדי ליצור מיליון משרות לנשים במרוצת חמש השנים הקרובות. זאת, עקב לחץ מארגוני עובדים וארגונים בלתי ממשלתיים.

העסקה, שתכליתה היתה לקדם שוויון מגדרי, נחשפה ב-10 במרץ באירוע שנערך בחסותה של החברה לציון יום השנה ה-20 להצהרת בייג'ין על זכויות נשים והעצמה מגדרית. דוברת מטעם האו"ם מסרה כי לא התקיימו כל דיונים באשר לשותפות מעבר לאירוע עצמו.

"ארגון הנשים של האו"ם אסיר תודה על תמיכתה הנדיבה של Uber באירוע, ומעודד את החברה להמשיך במאמציה לקידום שוויון מגדרי", מסרה ננט בראון, דוברת מטעם ארגון הנשים של האו"ם, בהצהרה שנשלחה בדואר אלקטרוני. "ברגע זה אין לנו תוכניות להרחבת שיתוף הפעולה בינינו".

חברת הזמנת הנסיעות שהקימו בשנת 2009 טרוויס קלניק וגארט קמפ פועלת כיום בכמעט 300 ערים ב-54 מדינות, ונדרשת להתמודד עם דרישות רגולטורים ועם מחאות מאת נהגי מוניות ולימוזינות ברחבי העולם. הפדרציה הבינלאומית של עובדי התחבורה יצאה נגד חבירתו של ארגון הנשים של האו"ם ל-Uber, וטענה כי משרות שייווצרו במסגרת זו יהיו "לא בטוחות ולא בטיחותיות".

נציג החברה מסר בהודעת דואר אלקטרוני כי Uber עדיין מבקשת "ליצור מיליון משרות לנהגות" עד שנת 2020, ומתעתדת להיעזר לשם כך בארגון הנשים של האו"ם ובקבוצות אחרות ברחבי העולם.