ראש ממשלת טורקיה: "נתניהו - כמו הטרוריסטים בפריז"

ההתרסות של בכירים בטורקיה נגד ישראל נמשכות: "ממש כמו שהטבח בפריז הוא פשע נגד האנושות, נתניהו כראש הממשלה שהרגה ילדים ששיחקו על החוף והופצצו בעזה, הרס אלפי בתים והטבח שביצע נגד האזרחים שלנו (הטורקים) הם פשעים נגד האנושות"

בנימין נתניהו - עצרת זיכרון בעקבות הפיגועים בפריז / צילום:רויטרס
בנימין נתניהו - עצרת זיכרון בעקבות הפיגועים בפריז / צילום:רויטרס

חילופי ההאשמות בין אנקרה לירושלים מחריפים בשיגור של אישום נוסף נגד הממשל הישראלי: ראש ממשלת טורקיה, אהמט דובוטגולו, השווה בין ראש ממשלת ישראל למחבלים שביצעו את המתקפות בפריז.

במסיבת עיתונאים שכינס דובוטגולו באיסטנבול הוא אמר: "ממש כמו שהטבח בפריז, שבוצע על-ידי טרוריסטים, הוא פשע נגד האנושות, נתניהו כראש הממשלה שהרגה ילדים ששיחקו על החוף והופצצו בעזה, הרס אלפי בתים והטבח שביצע נגד האזרחים שלנו (הטורקים) הם פשעים נגד האנושות".

הדברים מאיסטנבול נאמרים על רקע המשך ההשתלחות של בכירים מאנקרה ומירושלים זה כנגד זה. שר החוץ אביגדור ליברמן אמר אתמול כי "אותן מדינות אירופאיות ששותקות לנוכח ההשתלחויות החוזרות ונשנות של ארדואן, שקורא למדינתנו מדינת טרור, תורמות לשנאה רצחנית כלפי יהודים באירופה. שתיקת הכבשים של אירופה המתורבתת, אירופה של פוליטיקלי קורט כלפי בריון שכונתי ואנטישמי כמו ארדואן וחבורתו, מחזירה אותנו למציאות של שנות ה-30".

בתחילת השבוע נשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן ערך באנקרה מסיבת עיתונאים משותפת עם יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן, בה הביע פליאה על כך שנתניהו השתתף בצעדה נגד הטרור בפריז. "איך הוא העז להגיע לשם", אמר. "אין לו זכות לצעוד ולמחות נגד הטרור כשהוא בעצמו אחראי למותם של כ-2,200 פלסטינים, רובם אזרחים, בקיץ האחרון במהלך המבצע הישראלי בעזה".

בתגובה לטענות האלה נתניהו הזהיר את ההנהגה האירופית ואמר "המלחמה בטרור לא תצליח אם היא תתבסס על צביעות, ועד כה לא שמעתי אף מנהיג עולמי מגנה את דבריו של נשיא טורקיה ארדואן". נתניהו טען שהוא מאמין כי "עוד נראה מבחנים כאלה של בלבול מוסרי מול בהירות מוסרית ואומץ מול פחדנות פעם אחר פעם, זהו לא מאבק שיסתיים בפעם אחת".