נביעה ג'נומיקס השיגה אבן דרך ותקבל השקעה

נביעה ג'נומיקס, אשר הוקמה במסגרת החממה הביוטכנולוגית של מרק סרונו ביבנה, השיגה אבן דרך משמעותית בפיתוח הבדיקה שלה לזיהוי מוקדם של רעילות בכבד הנגרמת מטיפול תרופתי

 ענת כהן דייג מנכ``ל חברת קומפיוג`ן  / צילום : איל יצהר
ענת כהן דייג מנכ``ל חברת קומפיוג`ן / צילום : איל יצהר

חברת נביעה ג'נומיקס, שהוקמה במשותף על ידי מרק סרונו וקומפיוג'ן לתחום הדיאגנוסטיקה, הודיעה כי השיגה אבן דרך משמעותית בפיתוח הבדיקה שלה לזיהוי מוקדם של רעילות בכבד הנגרמת מטיפול תרופתי.

היא תקבל בעקבות זאת השקעה נוספת מקומפיוג'ן ומן החממה. הסכום הנוסף שיושקע לא דווח, אולם החברה מסרה כי היא מעריכה שהסכום ישמש לכל תהליך הפיתוח של המוצר, וכי החברות כעת מאמינות כי יוכלו למסחר את המוצר כבר ב-2016.

קומפיוג'ן היא חברה המפתחת תרפות על בסיס אלגוריתמיקה מתקדמת לכריית מידע לגבי גוף האדם ותרופות, והיא נסחרת בנאסד"ק לפי שווי של 465 מיליון דולר. הספין אוף הראשון שלה, אבוג'ן, השתמש במערכות החברה (ולאחר מכן במערכות שפיתחה בעצמה) כדי לכרות מידע לתחום החקלאי. היום אבוג'ן נסחרת בבורסת ה-NYSE לפי שווי של 245 מיליון דולר.

נביעה הוקמה ב-2012, כאמור במסגרת החממה הביוטכנולוגית של חברת התרופות הענקית מרק סרונו ביבנה. מרק סרונו פעילה בישראל כבר כמה עשורים והתבססה על פיתוחים אקדמיים ישראלים במספר תרופות מובילות שלה, ביניהן רביף לטרשת נפוצה. החממה השקיעה עד היום בשלוש חברות, כולל נביעה.

מוצר ה-PropheTox שמפתחת נביעה, מיועד לניבוי מוקדם של פוטנציאל לרעילות כבד כתוצאה מטיפול תרופתי. הכוונה היא לזהות אם תרופה עלולה להיות רעילה לכבד, אפילו לפני שמתחילים בתהליך היקר של פיתוח התרופה. הבדיקה של נביעה מבוצעת על גבי תאי כבד, עוד לפני שמגיעים לחולים או לנבדקים בריאים בניסויים קליניים. נביעה גילתה כמה סמנים שכאשר הם מופיעים בתאי הכבד, סימן שהתרופה מזיקה להם.

סימונה בוטי, מנהל החממה, אמר: "אנו נרגשים מאוד מההתקדמות שעשתה נביעה ג'נומיקס בשנתיים שחלפו מאז החלה את פעילותה. חממת הביוטק מעניקה לה גישה למתקני מעבדה, וכן הזדמנות לאתגר את אסטרטגיית פיתוח המוצר על ידי העלאת שאלות קריטיות מנקודת מבטה של חברה פרמצבטית. אנו רואים במימון משותף זה סימן נוסף למחויבות שלנו ושל קומפיוג'ן להמשך העבודה וההשקעה".

"יש לנו סיפוק רב מכך שנביעה ג'נומיקס עמדה ביעדה הראשון", אמרה ד"ר ענת כהן-דייג, נשיאת ומנכ"לית קומפיוג'ן. "אנו מצפים להמשיך את תמיכתנו בנביעה ג'נומיקס בעזרת התשתיות החישוביות רחבות ההיקף שלנו. אנו מאמינים כי יכולת ייחודית זו, המשמשת בראש ובראשונה לגילוי יעדי תרופה חדשניים, מקנה גם יתרון תחרותי חשוב לפיתוח פוטנציאלי של מוצרים שיפחיתו את שיעור הכישלונות בפיתוח תרופות".