מנכ"ל תנובה: נמכור גבינה צהובה בסין; לא מתייחס לבונוס שלי

אריק שור: "לברייט פוד יש רשת שיווק עם 5,000 חנויות בשנגחאי שמכירותיה 3-4 מיליארד דולר בשנה. נתאים חלק מהמוצרים שלנו ונוכל למכור להם"

מנכ"ל קבוצת תנובה, אריק שור, מביע תמיכה מלאה בעסקת מכירת תנובה לסינים. לדבריו, "זו מחמאה למדינת ישראל , למשק הישראלי, לחקלאות ולתעשיה. זו הבעת אמון מוחלטת של חברה גדולה ומכובדת לבצע עסקאות בישראל".

- ברייט פוד מגיעים לכאן אחרי שאייפקס הראתה שאפשר לרכב על הצרכן הישראלי ולהיכנס לו עמוק לכיס?

"55% ממוצרי החלב שאנחנו מוכרים ואתם מדברים עליהם הם בפיקוח מחירים. גם הקוטג' הוא בפיקוח עצמי. הרווחיות שלנו מידתית. לדבר על מחירים בנקודה הזאת, זו השיחה של אתמול".

"לתנובה יש אפשרויות להתפתח לראשונה מחוץ למדינה בצורה שיטתית ותחת מעטפת של שותף אסטרטגי. לברייט פוד רשת שיווק עם 5,000 חנויות מכירה בתוך שנגחאי שמכירותיה 3-4 מיליארד דולר בשנה. אני מניח שנצליח להתאים חלק מהמוצרים שלנו ונוכל למכור להם. זו תופעה שלא היתה לנו בעבר. רק לאחרונה הם קנו חברות באנגליה, אוסטרליה וניו זילנד ואני מקווה שנוכח להתפתח גם לאזורי רכישה אלה.

"מעבר לזה, כל נושא פיתוח מוצרים ואמצעי רכש זה דבר שהביא ערך לחברות מזון אחרות בישראל כשבעל הבית העיקרי שלהם הוא בינלאומיות. ההבדל בינינו לחברות האחרות הוא שתינתן לנו האפשרות לצאת לחו"ל ולהביא ערך אחד לשני".

- מה המוצר הראשון של תנובה שיעלה את מדפי הרשתות בסין?

"אני מקווה שגבינות צהובות גם בגלל הרחבה מחלבת תל יוסף וגם בגלל שנכון להיום, רוב הגבינות הצהובות בסין הן מיובאות".

- מה התגמול הצפוי לך כמנכ"ל? יותר ממיליון שקל?

"אני לא מתייחס".