טבע חושפת נתונים חדשים על הקופקסון במינון 40 מ"ג

המחקר הראה כי שימוש בקופקסון 40 מ"ג הפחית בכ-50% את תופעות הלוואי בהשוואה לקופקסון 20 מ"ג, שנחשבת לתרופה בעלת פרופיל בטיחות גבוה גם כך

טבע חושפת נתונים חדשים על הקופקסון במינון 40 מ"ג במסגרת המפגש השנתי ה-66 של האקדמיה האמריקאית לנוירולוגיה (AAN). הנתונים מעידים על יעילות גדולה יותר של הקופקסון במינון החדש הניתן 3 פעמים בשבוע, בהשוואה לגרסת ה-20 מ"ג הניתנת מדי יום.

התוצאות מניסוי תווית פתוחה שלב IIIb המשווה בין הבטיחות והסבילות של קופקסון 40 מ"ג 3 פעמים בשבוע ובין זו של קופקסון 20 מ"ג במנה יומית, הוצגו היום במהלך הרצאה על ידי החוקר הראשי, ד"ר ג'רי וולינסקי, פרופסור לנוירולוגיה בבית הספר הרפואי של אוניברסיטת טקסס ביוסטון.

המחקר הראה כי שימוש בקופקסון 40 מ"ג הפחית בכ-50% את תופעות הלוואי בהשוואה לקופקסון 20 מ"ג, שנחשבת לתרופה בעלת פרופיל בטיחות גבוה גם כך. קופקסון היא תרופת הדגל של טבע לטיפול בטרשת נפוצה שתורמת לפי ההערכות למעלה מ-50% לרווח הנקי של טבע. הפטנט על התרופה יפוג החודש אולם טבע מצויה בתהליך ערעור בביהמ"ש העליון בארה"ב והוא ידון בעניינה במושב שיתחיל באוקטובר.

"המשמעות הקלינית והפרקטית של הנתונים שהוצגו מדגישה את המחויבות של טבע לפיתוח פתרונות העונים על צרכים של מטופלים שעד כה לא היה להם מענה", אמר ד"ר מייקל היידן, נשיא מחקר ופיתוח והמדען ראשי בטבע. "ההובלה ההיסטורית שלנו, וההבנה העמוקה של צרכיהם של חולי טרשת נפוצה, מאפשרים לנו לעמוד בחוד החנית של פיתוח הטיפולים נגד טרשת נפוצה, עם מיקוד חד משמעי בתמיכה בקהילת חולי הטרשת הנפוצה, תוך הצעת טיפולים בסטנדרטים הגבוהים ביותר, היום ובעתיד".