הנפקת אדמה בוול סטריט צפויה עד סוף השנה

על פי ההערכות, מכוונת החברה לשווי של 3-3.5 מיליארד דולר לפני הכסף ■ עשויה להשלים את המהלך בתוך מספר חודשים

יצרנית חומרי ההדברה והגנת הצומח, אדמה (לשעבר מכתשים אגן) שבשליטת כמצ'יינה (60%) וקבוצת אי.די.בי (40%), נמצאת בשלבים ראשוניים לקראת הנפקתה, הצפויה להתרחש כבר בשנה הנוכחית, כך נודע ל"גלובס". בין החתמים הצפויים להוביל את ההנפקה נמצא בנק ההשקעות גולדמן זאקס, כאשר על הפרק נבחנים חתמים נוספים, וביניהם ככל הנראה בנקי ההשקעות JP מורגן וקרדיט סוויס.

לגבי הבורסה בה תונפק החברה, נזכיר כי לאחרונה ציין בפני "גלובס" מנכ"ל החברה הנכנס, חן ליכטנשטיין, כי "אנחנו רוצים להיסחר במקום שבו יש מספיק משקיעים שמבינים את התחום, אנליסטים שמכסים את הסקטור ועושי שוק שיסחרו במניות. ניו יורק זה מקום טוב לכך".

ההערכות הן כי מהרגע שהחברה תחליט באופן סופי על זהות החתמים ומיקום ההנפקה, עשוי המהלך לצאת לפועל תוך שלושה חודשים לכל היותר.

התנאים הנוכחיים בוול סטריט נוחים להנפקה של חברות, לנוכח העליות במדדי המניות זה מספר שנים, וגל ההנפקות שחווה הבורסה האמריקאית בשנה האחרונה.

אדמה סיימה את 2013 כשהיא חוצה לראשונה רף הכנסות של 3 מיליארד דולר, לאחר שהללו טיפסו ב-8.5% לעומת 2012. הרווח הנקי השנתי עלה בשיעור מתון יחסית של 3.7% והסתכם בכ-127 מיליון דולר, וה-EBITDA (רווח בנטרול ריבית, מס, פחת והפחתות) צמח ב-8.4% ל-466 מיליון דולר.

ההנחות בשוק הן כי החברה תונפק לפי מכפיל של 8-10 על ה-EBITDA, אשר גוזר לה שווי של 3-3.5 מיליארד דולר, וזאת בניכוי חוב נטו הנאמד בכ-1.2 מיליארד דולר.

נזכיר כי ב-2011, על רקע הלחץ הפיננסי בו היה שרוי קונצרן אי.די.בי, החליט בעל השליטה לשעבר נוחי דנקנר למכור את השליטה באדמה, בה החזיקה החברה הנכדה כור, לידי החברה הסינית כמצ'יינה, וזאת לפי שווי חברה של 2.5 מיליארד דולר. במסגרת עסקה זו העמידה כמצ'יינה לכור הלוואת נון ריקורס בהיקף של 960 מיליון דולר (1.1 מיליארד דולר בערך נוכחי), שכנגדה משועבדות המניות שמחזיקה כור באדמה (40%). לכור ניתנה אופציה למכור לסינים את מניותיה באדמה, וזו תמומש רק במידה ששווי החזקותיה של כור יהיה גבוה משווי ההלוואה שהעמידה לה כמצ'יינה.

לאחרונה הושלם המיזוג בין כור לחברה האם, דסק"ש, שבמסגרתו ניתנה לבעלי מניות כור מקרב הציבור אפשרות לקנות את חלקם היחסי באופציה, באופן שבו תונפק להם סדרת אג"ח לא סחירה (דסק"ש סדרה כ'). האג"ח הללו לא יישאו ריבית או הצמדה, והתשלום עבורן יתבצע בהתקיים אחד התנאים: הנפקה של אדמה; מכירה של החברה; או הערכת שווי שתבוצע לאדמה ב-2018 - מועד פקיעת האופציה, המגלמת שווי חברה של כ-3.4 מיליארד דולר לאדמה ב-2015.