"לחשוף את שמות נבחרי השלטון שלא הגישו הצהרות הון"

כך דורשת התנועה לאיכות השלטון ■ "בסירוב להמצאת המידע המבוקש יש חוסר הבנה משווע הן של חוק חופש המידע והן של חוק הצהרות הון"

יש לחשוף את שמותיהם של כל נבחרי הציבור ברשויות המקומיות שטרם הגישו הצהרות הון כמתחייב בחוק - כך טוענת התנועה לאיכות השלטון, בעתירה מינהלית שהגישה היום (ד') לבית המשפט לעניינים מינהליים בירושלים, נגד הממונה על חופש המידע במשרד הפנים.

חוק הצהרות הון, שנחקק בשנת 1993, מחייב ראשי רשויות מקומיות להגיש בתוך חודשיים מאז היבחרם הצהרת הון הכוללת את "ההון, הנכסים, הזכויות, ההתחייבויות והחובות שיש לראש הרשות ולבני משפחתו; בהצהרה יצויין ערך הנכסים בעת רכישתם; וכן מקורות ההכנסה של ראש הרשות ובני משפחתו וסכומי הכנסה מכל מקור נוסף".

בתכתובת שניהלה התנועה לאיכות השלטון עם הממונה על חופש המידע במשרד הפנים התברר שלטענת המשרד, עצם מתן המענה לשאלה מי מראשי הרשויות הגיש הצהרת הון כנדרש מהווה פגיעה בפרטיותם.

"התנועה סבורה כי פרשנותה של הממונה על חופש המידע במשרד הפנים את הוראות הדין אינה עולה בקנה אחד עם תכלית חוק חופש המידע", כתבה התנועה בעתירה המינהלית, "ואין במידע המבוקש ולו חשש לפגיעה בפרטיות של נבחר הציבור. בסירוב להמצאת המידע המבוקש יש חוסר הבנה משווע הן של חוק חופש המידע והן של חוק הצהרות הון, תכליותיהם, החובות המנהליות המוטלות על רשויות ציבוריות וחשיבותה של השקיפות כערך מרכזי בחברה דמוקרטית. פרשנותה של המדינה איננה יכולה לעמוד".