רדהיל מזנקת 14% ברקע הסכם רישוי לתרופה לריקון המעי

התנאים הכספיים של העסקה כוללים תשלום ראשוני של 7 מיליון דולר וכן תשלומים נוספים המבוססים על אבני דרך בסך כולל של 5 מיליון דולר

רדהיל הודיעה היום (ה') על הסכם רישיון בלעדי עם Salix Pharmaceuticals (סימון: SLXP), במסגרתו רכשה Salix את הזכויות הכלל-עולמיות והבלעדיות לתרופת RHB-106 של רדהיל שהינה קפסולה אוראלית לריקון המעי, וכן זכויות לפיתוחים נוספים לריקון המעי.

התנאים הכספיים של העסקה כוללים תשלום ראשוני של 7 מיליון דולר וכן תשלומים נוספים המבוססים על אבני דרך בסך כולל של 5 מיליון דולר. כמו כן, Salix הסכימה לשלם לרדהיל תמלוגים מדורגים בגין מכירות עתידיות, הנעים בין שיעור חד-ספרתי נמוך לשיעור דו-ספרתי נמוך. בנוסף, על-פי ההסכם, החברות סיכמו על אפשרות לשיתוף פעולה אסטרטגי בקשר למוצרים מסויימים אחרים של Salix בטריטוריות ספציפיות.

"Salix מרוצה משיתוף הפעולה האסטרטגי עם רדהיל ומרכישת תרופה שאנו מאמינים כי יכולה להיות תרופת המרשם הראשונה לריקון המעי בצורת מתן של קפסולה אוראלית", ציינה קרולין לוגן, נשיאה ומנכ"לית חברת Salix.

דרור בן-אשר, מנכ"ל רדהיל, אמר: "ההסכם עם חברת Salix הינו אבן דרך חשובה עבור רדהיל ומתן תוקף נוסף למודל העסקי שלנו. זהו הסכם המסחור הראשון שנובע מצנרת התרופות המתקדמות של רדהיל ואנו בטוחים ש-Salix, חברה מובילה בתחום הטיפול במחלות של מערכת העיכול, עם הישגים מוכחים בפיתוח ושיווק תרופות, הינה השותף הנכון".