קיבוץ געש הורשע בעבירות על חוק התכנון והבנייה

ביהמ"ש גזר על הקיבוץ ועל חברת הנכסים שבבעלותו קנס בסך 1.3 מיליון שקל וכן התחייבות בסך 1.5 מיליון שקל שלא לבצע עבירה על חוק התכנון והבנייה

בית משפט השלום בנתניה הרשיע בשבוע שעבר, במסגרת הסדר טיעון, את קיבוץ געש ואת חברת הנכסים שבבעלותו בעבירות על חוק התכנון והבנייה.

בית המשפט אימץ למעשה את הסדר הטיעון שנחתם בין הנאשמים למחלקה לאכיפת דיני מקרקעין בפרקליטות המדינה, וגזר על הנאשמים קנס בסך 1.3 מיליון שקל (650 אלף שקל על הקיבוץ ו-650 אלף שקל נוספים על חברת הנכסים שלו) וכן התחייבות בסך 1.5 מיליון שקל שלא לבצע עבירה על חוק התכנון והבנייה.

לפי כתב האישום, החל משנת 2000 השכיר געש לעסקים שונים את המקרקעין, ובכללם לחברות הום סנטר, בסט ביי ועסקים נוספים מתחום הביגוד והמזון.

עוד עולה מכתב האישום כי לנאשמות ניתן היתר לשימוש חורג במקרקעין נשוא כתב האישום למשך 5 שנים עד ל-12 ביוני 2007. ממועד זה, בו פג ההיתר הנ"ל, החלה המדינה לפעול כנגד השוכרים לפינוי המקרקעין, לרבות בדרך של הגשת כתבי אישום.

מצב הדברים כיום הוא כי מרבית המקרקעין פונו, למעט שני עסקים הפועלים בהם, ובכללם הום סנטר ומסעדת אלדיוואן. לאחר שנוהל משא-ומתן ממושך בין הצדדים, הם הגיעו להסדר טיעון, כאמור, לפיו הנאשמות יודו, ויושת עליהן קנס כספי גבוה.

התיק נוהל על-ידי המחלקה לאכיפת דיני מקרקעין בפרקליטות המדינה, באמצעות עו"ד עפרה אורנשטיין.