עופו לי מהבית

מה משותף לתנובה, אל-על ובזק? כולן מזייפות פטריוטיות

בלי ששמנו לב, חברות הענק והמונופולים השתלטו לנו על הבית. הבית שאליו אנחנו מרגישים שייכות, חמימות, מוגנים בו מפני כוחות שרוצים להזיק לנו. ולא רק לקחו בעלות על הבית הפרטי שלנו, אלא גם על ביתנו הלאומי.

אל-על, למשל, הפקיעה אותו כשקבעה כי "אל-על להרגיש הכי בבית". על איזה בית מדובר? צי מטוסים בן 25 שנים, עם ועד טייסים שבטוח שהוא עושים לנו טובה שטייסיו מחזיקים בהאגאים וחושב שהנוסעים הם אלה שצריכים לשרת אותם כשהם לא עושה מילואים.

והבית של תנובה. מי שאוכל תנובה אמור לחוש את השייכות לקולקטיב שרק הוא מבין את המשמעות של "לגדול בבית ישראלי". אם מישהו במקרה פספס את המסר, הבית הזה, עם גג הרעפים והמראה הכפרי הרך, מודפס על קופסאות הקוטג' לבנות, אותו הקוטג' שעלה כמעט 8 שקלים לפני קצת יותר משנתיים והפך למחאה שנקראת מאז על שמו. והחלב, החלב הלבן והזך, שבא מתרצה, הפרה הקיבוצניקית, היה מהול בסיליקון. באמת, אחלה בית.

ומה עם בזק? גידי גוב, האהוב, הביתי, הכי משלנו, אומר ש"בזק הכי בבית שיש". זה נכון, אם אתה רוצה לחיות בבית מלפני שני עשורים, שבו האינטרנט זחל בקושי דרך הכבלים. שלא לדבר על מוקד השירות שיש לו רינגטון מענג, אבל אף אחד לא עונה לך במשך דקות ארוכות.

ומה עם נוחי דנקנר, שהתגייס להציל את הבית ותרם מזון במלחמה, באקט פטריוטי יוצא דופן שהרעיד לבבות, אבל יצא מהכיס של ציבור המשקיעים במניות אי.די.בי? ועוד לא דיברנו על הבית היהודי, שגייר את הבית שלנו כדת וכדין ובעזרתו כבש את הכנסת.

אז מונופולים וחברות ענק פטריוטיות, צאו לי מהבית. די להפנט את הציבור עם דיבורים יפים על אהבת המולדת וישראליות אמיתית. כי הפטריוטיות היא מפלטו של הנבל, מילות קסם מפתות שמאחוריהן אינטרסים כלכליים ציניים.

רוצים דוגמה? כשנסוגה קרן פימי מתוכניתה להשקעה באל-על, הבעלים הנוכחיים לא הרים ידיים וכבר רתם את הבית, הישראליות, הפטריוטיזם לטובתו, והודיע כי יגייס משקיעים קטנים. איפה? בבורסה? לא. בבתי הכנסת הקטנים ברחבי העולם.

הפטריוטיות המזויפת הזו תפיל את אלה שירצו להיות בעלי הבית של "המוביל הלאומי" לבור פיננסי עמוק. ומה אתנו, תושבי הבית של אל-על? אנחנו נמשיך לשלם מחירים מופקעים, ניקרא לממן את הוצאות הבטחון של החברה, נזכה לראות בפעם המי יודע כמה את הפרסומות עם המטוסים מלאי העולים משנות ה-50 וה-60, שמגיעים, לאן? הביתה.

אז צאו מהבית שלי, של כולנו ותעשו את מה שאתם אמורים לעשות: לנהל את עסקיכם בצורה שקופה, הוגנת וישרה - ולא לעשות מניפולציות על חשבוננו ולרוץ להתחבא מאחורי לוגואים וסלוגנים שקריים.