קרן מוסטנג מקדמת קרן שנייה ב-100 מיליון דולר

לא ברור אם גם דן טהורי, ממייסדי הקרן הראשונה ושותף בה, לוקח חלק במהלך הנוכחי

מנהלי קרן המזנין מוסטנג, שהוקמה לפני חמש שנים על ידי דן טהורי ומספר שותפים נוספים, החלו בגישושים ראשוניים להקמת קרן הלוואות נוספת, שתפעל במתכונת זהה ומעוניינת לגייס כ-100 מיליון דולר. כך נודע ל"גלובס".

המהלך מגיע על רקע ביצעים מוצלחים, ככל הידוע, של הקרן הראשונה, שגייסה כ-84 מיליון דולר ועד כה הניבה למשקיעים תשואה שנתית של כ-15% (הנחשבת לגבוהה יחסית). תקופת חיי הקרן מסתיימת בספטמבר 2015. בין השקעותיה של מוסטנג ניתן למנות את אירונאוטיקס, אבגול, איזי אנרגיה, רד בנד וסאנדי אנרג'י.

השותפים המנהלים בקרן מוסטנג, לרבות המנכ"ל צחי קינן, פנו למספר מצומצם של גופים מוסדיים המושקעים בקרן, ביניהם בתי ההשקעות פסגות, מיטב דש ואקסלנס, במטרה לברר את נכונותם להשקיע בקרן החדשה. עדיין לא ברור האם טהורי עצמו, שמאז יוני 2009 משמש כיו"ר מוסטנג, ייקח חלק בקרן החדשה.

טהורי מונה ליו"ר הקרן לאחר שקודמו בתפקיד, השותף המנהל יאיר סרוסי, עזב לטובת תפקיד יו"ר בנק הפועלים. לצדו, שותפים במוסטנג גם איריס אבנר, רן שגיא, וכאמור, המנכ"ל קינן. ככל הידוע, טהורי נעדר מהפגישות שערכו השניים עם המשקיעים המוסדיים, מה שמעלה סימני שאלה באשר לחלקו בקרן החדשה.

עם המשקיעים בקרן מוסטנג נמנה גם קונצרן אי.די.בי, המחזיק ב-23.8% מהון הקרן באמצעות חברת כור. מאז 2008 השקיעה כור במוסטנג כ-20 מיליון דולר - מלוא הסכום אותו התחייבה להשקיע (מדוחות כור למחצית הראשונה של 2013 עולה כי עד כה הוחזרו לה כ-13 מיליון דולר).

הסתכסך עם דנקנר

טהורי נחשב במשך תקופה ארוכה לידיד קרוב של נוחי דנקנר, בעל השליטה באי.די.בי, ולמי שייעץ לו במספר עסקאות, לרבות ההשתלטות על הקונצרן. ב-2006 רכש כלל פיננסים, בית ההשקעות מקבוצת אי.די.בי, 50% מחברת בנקאות ההשקעות של טהורי (ששמה שונה לכלל טהורי) תמורת מחיר של 20.4 מיליון שקל, שבדיעבד התברר כמופקע.

השותפות בין הצדדים, שנמשכה שבע שנים (וכללה שותפות של כלל טהורי בקרן מוסטנג ובחברת הניהול שלה) העשירה את טהורי בכ-30 מיליון שקל, אך הסתיימה באפריל האחרון בטונים צורמים. זאת, לאחר שבמהלך השנים צנח שוויה של כלל טהורי בספרי כלל פיננסים, מה שהוביל בסופו של דבר גם למחלוקת עסקית בין דנקנר לטהורי.

זו נתגלעה לאחר שבתחילת השנה הודיע טהורי כי בכוונתו לממש אופציה למכירת יתרת מניותיו בכלל טהורי - חסרות הערך כמעט - לידי כלל פיננסים, תמורת 14.5 מיליון שקל. בסופו של דבר, הגיעו הצדדים להסכמה: טהורי ויתר על מימוש האופציה בתמורה ל-9.2 מיליון שקל והעברת עסקי כלל טהורי, כולל ההחזקות במוסטנג, לידיו.