בחירות גורליות בגרמניה: אנגלה מרקל תיבחר לכהונה שלישית?

קאנצלרית גרמניה מובילה את הסקרים המוקדמים עם 39% מהקולות ■ מרקל הצהירה כי המדיניות שהיא מובילה בגוש האירו, המבוססת על סיוע פיננסי בתמורה לביצוע רפורמות היא המרשם הטוב ביותר עבור אירופה

קאנצלרית גרמניה אנגלה מרקל תבקש היום (א') מהציבור להיבחר לכהונה שלישית והיסטורית בבחירות הפדרליות הנערכות במדינה. מרקל, המובילה את הקואליציה הנוצרית דמוקרטית, מבססת את קמפיין הבחירות שלה על הצורך להעניק לגרמניה כיוון כלכלי חדש ולהגן על גוש האירו.

מאחר וגרמניה היא הכלכלה החזקה ביבשת, רבים רואים בבחירות אלה כבחירות שעשויות לשנות את המדיניות של גוש האירו כולו. לפי הסקרים המוקדמים, מרקל מובילה עם 39% מהקולות. אולם, עדיין אין סימנים לכך שמפלגתה תמשיך את השותפות עם מפלגת הדמוקרטים החופשיים, עניין שעלול להקשות על הרכבת הממשלה הבאה. בנוסף, מפלגת ה-AFD, הדוגלת בבידול מגוש האירו, עשויה לפי הסקרים לזכות במושבים בבונדסאג ובכך לשנות ולסבך עוד יותר את המפה הפוליטית שתיווצר לאחר הבחירות.

"כן, זה יהיה קרוב", מרקל אמרה אתמול בראלי האחרון של הקמפיין שלה בנאום שנשאה בעיר הנמל סטראלסנד. "אמרתי מההתחלה שכל הצבעה נחשבת". מתנגדיה של מרקל הצהירו אתמול כי זו ההזדמנות של הציבור להחליף את מרקל.

מרקל, שלחה מסר ברור בקמפיין שלה, לפיו המדיניות שלה לגבי גוש האירו, המבוססת על סיוע פיננסי בתמורה לביצוע רפורמות היא המרשם הטוב ביותר עבור אירופה. מרקל גם זקפה לזכותה את השיפור בכלכלה הגרמנית שבא ליידי ביטוי בירידה בשיעור האבטלה (שירד מתחת ל-7% לשפל של שנתיים) וכן את העלייה בייצוא התעשייתי.