איתות טכני: האם "צלב הזהב" יזניק את מניית הענק הזו?

מניית אפל סבלה מירידות של יותר מ-7% בשבוע החולף, לאור האכזבה מהשקת שני דגמי האייפון החדשים ■ אולם, מניית החברה יצרה תבנית טכנית שורית המכונה "צלב הזהב" ■ האם היא תתאושש בקרוב?

אומנם אפל סבלה בשבוע האחרון בשל האכזבה משני דגמי האייפון החדשים עליהם היא הכריזה, אך מבחינה טכנית מניית החברה פגעה בתבנית שורית המכונה "צלב הזהב", שעשויה להזניק אותה מעלה.

תבנית "צלב הזהב" נוצרת כאשר אינדקטור לטווח הקצר, כגון הממוצע נע ל-50 הימים האחרונים חוצה את האינדיקטור לטווח הארוך, כגון ממוצע נע ל-200 הימים האחרונים. במקרה של מניית אפל , הממוצע נע 50 חוצה את הממוצע נע 200 ברמה של כ-453 דולר, סימן שורי מובהק לפי גישת הניתוח הטכני.

אם התבנית הטכנית אכן תצליח לגרום למניה לעלות, משקיעי אפל יוכלו לנשום לרווחה לאחר שראו את המניה צוללת בכ-7% בשבוע החולף, לאחר שענקית הטכנולוגיה הכריזה על שני דגמי אייפון חדשים שלא התקבלו בברכה ע"י האנליסטים בשוק.

החשש העיקרי הוא שדגם האייפון המוזל, האייפון 5C לא יצליח לחדור לשווקים המתעוררים ובייחוד לסין, משום שמחירו גבוה מדי ביחס לשכר החודשי הממוצע במדינות אלה. (שלרוב עומד על מחת ל-1,000 דולר בחודש) בעקבות כך, בנקי השקעות בעולם, כגון קרדיטס סוויס, UBS ובנק אוף אמריקה, חתכו את מחירי היעד וההמלצות על אפל.