שטראוס: גידול של 117% ברווח הנקי ברבעון השני של 2013

דיווחה על רווח נקי של 75 מיליון שקל והכנסות בסך כ-2 מיליארד שקל ■ מרבית הגידול בהכנסות וברווח מיוחס לפעילות החברה בחו"ל ולתחום הקפה והסלטים

קבוצת שטראוס פרסמה הבוקר (ג') את דוחותיה הכספיים לרבעון השני ולמחצית הראשונה של 2013 ודיווחה על גידול מהותי במכירות וברווח הנקי, שנבע ברובו בשל הפעילות החזקה של החברה בחו"ל.

בשורה העליונה, מכירות החברה הסתכמו בכ-2 מיליארד שקל, גידול של 4.2% לעומת הרבעון המקביל ב-2012.

בשורה התחתונה, שטראוס דיווחה על על רווח נקי של של 75 מיליון שקל, לעומת 35 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. כלומר, מדובר בגידול של כ-117% ברווח. הרווח הגולמי הניהולי הסתכם בכ-750 מיליון שקל, לעומת כ-665 מיליון שקל ברבעון המקביל ב-2012.

תזרים המזומנים מפעילות שוטפת הסתכם בתזרים חיובי של כ-236 מיליון שקל, בהשוואה לתזרים חיובי בסך של כ-250 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

לגבי המחצית הראשונה, מכירות החברה הסתכמו בכ-4 מיליארד שקל, גידול של 0.7% לעומת התקופה המקבילה אשתקד.

הרווח הגולמי הניהולי של שטראוס הסתכם בכ-1.5 מיליארד שקל (שיעור של כ-37.7% מהמכירות), לעומת כ-1.38 מיליארד שקל - גידול של 8.8% לעומת המחצית המקבילה אשתקד. הרווח הנקי של החברה הסתכם בכ-178 מיליון שקל, לעומת 100 מיליון שקל במחצית המקבילה אשתקד - גידול של כ-77.9%.

החברה מייחסת את מרבית הצמיחה בהכנסות וברווח לפעילות בחו"ל ולשני מנועי הצמיחה המרכזיים שלה - פעילות הסלטים ופעילות הקפה. פעילויות אלה תרמו לזינוק של כ-48% ברווח התפעולי, ל-148 מיליון שקל ברבעון השני. מכירות החברה בארץ, מדגישה שטראוס, צמחו ב-6.2%, בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד.

גדי לסין, נשיא ומנכ"ל קבוצת שטראוס, אמר היום בתגובה לפרסום הדוחות כי "הקבוצה ממשיכה להציג ביצועים חזקים ברבעון הנוכחי וצמיחה בשורה העליונה בכל מגזרי הקבוצה, ובפרט בשטראוס ישראל. אסטרטגיה ממוקדת, חדשנות, השקעה בחיזוק המותגים וניהול מושכל של עלויות הובילו לצמיחה משמעותית גם בשורות הרווח התפעולי והנקי של הקבוצה".

דוחות שטראוס ברבעון השני
 דוחות שטראוס ברבעון השני