הרצליה: מגדלים ושטחי ציבור במקום התחנה המרכזית

על פי התוכנית תפונה התחנה ובמקומה תוכל נצבא לבנות 340 יחידות דיור בשני מגדלי מגורים בני 25 קומות ו-3 מבני מגורים בני 10 קומות לצד מבני ציבור מסחר וחנייה

אחרי שנים של דיונים וקידום תוכניות אישרה הוועדה המחוזית לתכנון ובניה בתל אביב את התוכנית של חברת נצבא לבניית מאות יחידות דיור על שטח התחנה המרכזית הישנה במרכז העיר הרצליה.

על פי התוכנית תפונה התחנה ובמקומה תוכל החברה לבנות 340 יחידות דיור בשני מגדלי מגורים בני 25 קומות ו-3 מבני מגורים בני 10 קומות לצד מבני ציבור מסחר וחנייה. עורך התכנית הוא האדריכל גיל שנהב ממשרד כנען שנהב אדריכלים.

התכנית מתייחסת למתחם הממוקם במרכז העיר הרצליה ברחוב בן גוריון פינת העצמאות על שטח של כ-27 דונם.על 15 דונם מתוך שטח המתחם כולו תתאפשר הבנייה למגורים כאשר 214 יחידות דיור ייבנו במגדלים עם מרתף חנייה והשאר בבנייני מגורין נמוכים, גם להם ייבנו חניונים תת קרקעיים. עוד במסגרת התוכנית שאושרה, יוקצה גם שטח ציבורי פתוח מעל חניה ציבורית בשטח כ-3.5 דונם, שטח למבני ציבור כלל עירוניים כדוגמת מרכז תרבות, ספריה ואולם עירוני וגם שטחי מסחר בהיקף 1,000 מ"ר בנוי בחזיתות מסחריות לאורך רחוב בן גוריון.

במסגרת התוכנית הודגש כי החניה הציבורית התת-קרקעית תיבנה מתחת לחלק מהשטח הציבורי ובעומק ניכר, בהתאם להחלטת הועדה המחוזית לנושא חניה תחת שטחים ציבוריים. באזור המתוכנן לבנייה, מתוכננים שני קווי מערכת תחבורה עתירת נוסעים, הקו הצהוב והורוד.

ממשרד הפנים נמסר כי "התכנית מאפשרת התחדשות עירונית חיונית בחשיבותה למרכז העיר הרצליה וזאת על ידי פינוי התחנה המרכזית הקיימת, אשר איננה מותאמת כיום לסביבתה הן מבחינה תחבורתית, והן מבחינה סביבתית ואורבנית, בלב מרכזה של העיר הרצליה".